Tersentuh Pengorbanan Mior Hashim menjaga 3 anaknya yang sakit……

Mior Hashim dan Izzaidah bergambar bersama enam daripada tujuh anak mereka

Mior Hashim
Hati tersentuh apabila menatap surat khabar Pancaindera, semalam 21hb November yang memaparkan pengorbanan seorang bapa yang juga pelakon, penyunting filem, pengarah teater, Mior Hashim Manap yang menghadapi ujian Allah SWT, apabila 3 orang daripada 7 orang anaknya menghidap penyakit Myopathy, iaitu sejenis penyakit otot yang sangat bahaya.
Mior yang berkahwin dengan Izzaidah Khairan, juga seorang pelakon tetap tabah walaupun dikurniakan anak-anak yang kurang bernasib baik, tidak seperti anak-anak orang lain.
Memetik kata-kata beliau;
” Tiada langsung sekelumit perasaan tertekan, mahupun rendah diri dan rasa tidak sempurna apabila dikurniakan anak-anak yang tidak seperti orang lain”
” Isteri saya yang banyak berkorban dalam keluarga. Syukur Alhamdulillah, saya mendapat isteri dan anak-anak yang baik dan bertaraf A. Mereka tidak meminta itu dan ini, biar kami susah sama-sama..”
Mior Hashim dan Izzaidah mendirikan rumahtangga pada 23 September 1983. Mereka dikurniakan 7 orang anak iaitu Nuraihan 19, Mior Muhammad Imran 18, Mior Muhamad Syafiq 17, Siti Nur Kamelia 15, Mior Muhammad Firdaus 14, Siti Nur Aishah 11 dan Siti Nur Aqilah 9 tahun.
Saya menyeru kepada Yang Berhormat Datuk Seri Utama Dr. Rais b.Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi, Kesenian, Kebudyaan dan Warisan Malaysia, membantu apa-apa yang mampu bagi meringankan penderitaan yang ditanggung oleh saudara Mior Hashim ini.
Semoga Allah swt memberi kekuatan dan kesabaran ke atas keluarga En.Mior Hashim dan Pn.Izzaidah ini..Semoga Allah swt menyembuhkanlah penyakit anak-anak beliau..Amin.
Ingin mengetahui lebih lanjut : Klik Ini

20 Responses to “Tersentuh Pengorbanan Mior Hashim menjaga 3 anaknya yang sakit……”

  1. salampasti ada duka di sebalik kebahagiaan, pasti ada kebahagiaan dipenghujung duka . itu janji DIA :)

  2. berat mata memandang..berat lagi bahu yang memikulkan..semoga mior dan izzaidah tabah mnghadapi rintangan ini..semoga kita semua sihat walafiat..sihat itu nikmat..jagalah spjng hayat..

  3. hmm…dugaan setiap orang memang berlainan. orang bersabar je yang dijamin berjaya dunia akhirat…

  4. salam perkenalan ya nama ku melor. hiba ku rasa dgn n3 ini

  5. semoga Allah permudahkan kehidupan mereka.

  6. salam… nahmy,amin…sama2 lah kita mendoakannya..

  7. salam… nahmy,amin…sama2 lah kita mendoakannya..

  8. salam.. Melor,terima kasih sudi singgah komen di sini..

  9. salam.. Melor,terima kasih sudi singgah komen di sini..

  10. salam.. Khairy,berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..

  11. salam.. Khairy,berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul..

  12. salam.. sarah-najwan,sayu dan sedih mengenang nasib mereka..

  13. salam.. sarah-najwan,sayu dan sedih mengenang nasib mereka..

  14. syira qahira,semoga duka beliau berakhir..

  15. syira qahira,semoga duka beliau berakhir..

  16. byk dugaan menjaga orang kurang upaya. itulah dinamakan ujian.Saya kagum dengan Puan Ummi dan Incek Abah. :)

  17. byk dugaan menjaga orang kurang upaya. itulah dinamakan ujian.Saya kagum dengan Puan Ummi dan Incek Abah. :)

  18. salam….nunama,hidup ini memang banyak dugaan..

  19. salam….nunama,hidup ini memang banyak dugaan..

  20. ROHAYA BT MNNSOR Says:

    SALAM SAYA SIMPATI DAN TERHARU DENGAN KEADAAN YANG BERLAKU SAYA ABDUL RAHMAN BIN RANTAU KAWAN SEPERMAINAN INGAT MALIM NAWAR SAYA BERKAHWIN DENGAN ROHAYA MANSOR DARI JOHOR BAHRU DAN SEKARANG MENETAP DI JB INGIN MELUAHKAN RASA SIMPATI ANAK ANUGERAH TUHAN DISAMPING 2 DIA BAGI KITA DUGAAN ALHAMDULLILAH DIA MENYAYANGI DIRI KITA HAMBANYA SYUKUR SAY A PUN PERNAH KEMATIAN ANAK KETIKA USIANYA 5 TH 5 TH SAJA DIA PINJAMKAN KAT SAYA DAN SAYA DH MENGHADAPI APA YG ANAK SAYA LALUI DARI KECIL
    HINGGA 5 TH BALIK KPDNYA ,BILA SAYA MENONTON TV PG NI SAYA SGT
    TERHARU DGN APA YG SAUDARA LALUI SPT YG SAYA KATAKAN TADI SAYA PERNAH LALUI DETIK SPT ITU,KL-JB KL-JB DAH MCM MALIM NAWAR
    KE KAMPAR JE,APA PUN SAYA HARAP KESABARAN SAUDARA TIDAK AKAN
    TERCABAR OLEH KEADAAN MASA.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

