>[ gambar ] hukuman pancung, potong tangan dan sebat ke atas pesalah-pesalah rogol, bunuh dan mencuri di Arab Saudi.

>

pesalah akan dipotong tangan kerana mencuri beberapa kali

Hukum Allah telah ditegakkan

hukuman 100 rotan kerana berzina

kena 100 rotan..pesalah ini meninggal dunia

suasana tempat pancung kepala bagi kesalahan membunuh

mangsa akan terima hukuman mengikut hukum Islam

jasad dibiarkan beberapa ketika sebelum dikebumikan

kepala dah putus
Inilah gambar-gambar apabila hukuman potong tangan, hukuman sebat dan pancung dijalankan.. orang yang betul2 dibuktikan bersalah dengan saksi-saksi yang sahih, selepas membuat rayuan..barulah hukuman ini dilaksanakan..
credit to: klik sini.
p/s: di malaysia bolehkah buat mcm ni…?

About these ads

27 Responses to “>[ gambar ] hukuman pancung, potong tangan dan sebat ke atas pesalah-pesalah rogol, bunuh dan mencuri di Arab Saudi.”

  1. >hukuman cara islam(:

  2. >seram sejuk juga bila tengok ..tapi,hukum dah tetapkan begitu..baru Insaf untuk tak lakukan dosa..

  3. >errr takutnye tu hukum di dunia….hurmmmm

  4. >takut plak tgk huhuh~~~~

  5. >tengok pun dah takut

  6. >kan bagus kalau hukum hudud dijalankan di msiaehem2 sedap puisi kat bawah2 ni;)

  7. >hukuman cara Islam tu baik kalau betul2 kena dengan caranya…untuk potong tangan pencuri bukan main potong je pas tangkap, kena siasat2 dulu…;)

  8. >menakutkan kan…kalo buat..agak2nye ramai tak yang bertaubat..tapi..takut juga yang tak bersalah menjadi mangsa..derita tu…ish..apapun hukum Allah itu yang terbaik..

  9. >salam..diam je, pergi mana ? bizi ker?

  10. >dapat juga tengok suasana hukuman islam nie, walaupon ianya cuma gambar tapi bagi yul, yul dah dapat rasakan betapa seksanya, btw thx for sharing, nice entri!

  11. >memang mengerikan tetapi itu hukuman di duni… sekurang2nya hukuman di akhirat dah terlepas…

  12. >takut..insafi diri

  13. >belum hukuman di akhirat lagi,,,

  14. >patut tiru supaya jadi pengajaran pada kita semua

  15. >kalau buat ni rasanya konpem penjenayah pon takut..tapi ntah bila la nak laksanakan…wallahualam :( Terkini: Boleh ke Solat macam ni? Mazhab mana ye?

  16. >salam…(i balas kunjungan u…tq)seram tul tengok gambar ni..kalau kat Malaysia buat camni, confirm, kurang la kes buang-buang bayi kan…**i follow u too**

  17. >hukum islam lebih kpd memberi pengajaran dan mendidik kepada yang lain supaya jangan buat kesalahan yg serupa

  18. Yang lebih penting ialah Masyarakat akan lebih aman dan sipenjenayah akan diampunkan dosanya oleh Allah Taala di akhirat kelak tanpa taubat..

  19. Bagi ana hukuman di Arab Saudi tidak mengikut hukum Islam sebenar kerana tidak beradab dan berakhlak. Hukuman ikut Islam tetapi pelaksanaan tidak. cubalah lihat bagaimana hukuman ini dilaksana di zaman sahabat dulu.

  20. aman salim Says:

    bila takut..ertinya hukuman allah ini sangat mujarab ..org takut nak buat kesalahan…tiada zina , tiada curi..

  21. kruznix Says:

    Hukuman pancung ni la paling tak terseksa berbanding hukuman gantung, tembak sampai mati, racun dan kerusi elektrik…..

  22. hukuman Islam mengikut syarat-syarat tertentu.bukan main hentam saja.Ini baru hukuman dunia,sudah timbulkan kegerunan,apatah lagi hukuman diakhirat kelak…

  23. hbhmj yojky hho Says:

    hukuman yang termaktub dalam islam tak boleh dipertikaikan nanti tergelincir shahadat jika takut jangan buat

  24. siti faridah harun, tiada lagi siksaan diakhirat setelah pesalah dijatuhkan hukuman hudud di dunia…inilah keadilan dan rahmat yg Allah swt berikan kpd hambaNya…hukuman akhirat lagi dasyat berbanding hukuman di dunia…maka berbahagialah mereka kerana dosanya (sama ada berzina atau membunuh) telah dihapuskan Allah swt.

    pesalah yg telah dihatuhkan hukuman juga tidak boleh dihina, dikeji atau diperlekehkan kerana dosa yg mereka lakukan telah diampunkan Allah swt.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: