Archive for February, 2011

>[ pelik ] suami isteri beli kereta kongsi duit…., bila dah bercerai kereta dibahagi dua….( baru adil katanya )

Posted in bila dah bercerai kereta dibahagi dua....( baru adil katanya ), suami isteri beli kereta kongsi duit.... on February 28, 2011 by sekamarrindu2009

>



kejadian yang pelik tapi benar…………….moral dari kisah ini…: belilah dengan duit sendiri..tak payah kongsi2..
sumber: borak kosong

>Restoran jual aiskrim susu wanita

Posted in Restoran jual aiskrim susu wanita on February 28, 2011 by sekamarrindu2009

>

LONDON – Sebuah restoran di sini menjual aiskrim yang diperbuat daripada susu badan wanita, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Restoran tersebut yang terletak di Covent Garden menjual ais krim pelbagai perasa itu pada harga £14 (RM68.86) dan diberi nama Baby Gaga.

Pihak pengurusan aiskrim itu kini mencari lebih ramai wanita untuk membekalkan susu badan dan diberikan upah untuk tujuan tersebut.

Wanita yang mengeluarkan susu badan sebanyak 283.49 gram akan diberikan wang sebanyak £15 (RM73.77).

Salah seorang pembekal susu itu, Victoria Hiley, 35, dari Leeds menyatakan dia pada mulanya melihat iklan yang menyatakan bayaran akan diberi kepada wanita yang boleh membekalkan susu badan.

“Saya ketawa (apabila melihat iklan itu),” katanya.

Menurutnya, jika golongan dewasa mengetahui betapa sedapnya rasa susu badan, ibu-ibu yang baru melahirkan anak akan lebih bersedia untuk menyusukan anak

p/s:” murahnya nilai susu ibu….bila susu ibu boleh dijual beli….”
sumber: kosmo 28/2/2011

>terima kasih….

Posted in terima kasih. on February 28, 2011 by sekamarrindu2009

>

hanya pada waktu
ku serahkan rindu

entah hari ni
esok atau lusa
ku tidak tahu
bila lagi dapat memelukmu..
ayah kesayanganku

>sayangku, malam kita sudah larut

Posted in malam kita sudah larut, sayangku on February 28, 2011 by sekamarrindu2009

>

sayangku, malam kita sudah larut
marilah kita bersujud
dalam kelam jubah malam
kita berdiam
menatap bintang khusyuk sembahyang

sayangku, malam kita kian larut
malam kita adalah tepi hari
sayangku, bila kereta datang
jemput kita pulang
kita sudah sembahyang

>[ gambar ] gambar-gambar acara sukan sekolah di Jepun……

Posted in gambar-gambar acara sukan sekolah di Jepun...... on February 27, 2011 by sekamarrindu2009

>

acara lumba lari sambil dukung pelajar perempuan, yang paling laju di kira menang

acara himpit menghimpit lelaki dan perempuan ( mcm mana di kira menang pun tak tahu)

acara pelajar lelaki pegang baju mandi pelajar perempuan paling lama

yang ni, acara gusti dalam air…
budaya di jepun berlainan dengan Malaysia, memang diakui sangat jauh berbeza. so tak jadi masalahlah pihak sekolah membuat acara sukan yang sebegitu.. kalau buat kat Malaysia, mcm ni..pendek kata riuh rendah satu negara…

mcm2 ragam dunia yg pelik-pelik….

>Puisi Dari Suami Kepada Isteri Untuk Kahwin Lain

Posted in Puisi Dari Suami Kepada Isteri Untuk Kahwin Lain on February 27, 2011 by sekamarrindu2009

>

jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinarmu kerana
engkau mengharapakn sinaran dari
ku….
Ingatlah bahtera yang kita kayuh,
begitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,
hingga kadang -kadang
bumi terasa akan silauan ku
Lantas aku ingat akan satu hal bahawa
Tuhan mencipta bukan hanya bumi
malah ada planet lain yang mengharapkan
sinarku
Lalu….
Relaknlah aku menyinari planet lain,
menyampaikan faedah adanya aku,
kerana sudah takdir Ilahhi
sinaranku di perlukan di planet lain

BALASAN PUISI SANG ISTERI..

andai kau memang mentari
sang suria yang membri cahaya
aku merelakan engkau berikan
sinarmu kepada segala planet
yang telah Tuhan ciptakan kerana
mereka juga seperti aku
perlukan cahaya mu
akupun juga tidak akan merasa
kekurangan dengan sinaranmu

AKAN TETAPI!!!
Bila ku hanya sejengkal lilin
yang berkekuatan 5 watt saja
janganlah kau bermimpi untuk
menyinar planet lain
Kerana bilik tidur kita yang kecilpun
belum sanggup kau terangi
Lihatlah dirimu pada cermin kaca di
sudut kamar kita,
ditengah remang pancaran
cahaya mu yang telah aku mengerti
Cuba lihat siapa dirimu…..
MATAHARI atau lilin
ataujangan-jangan cuma mancis
saja!!
OH,”PLEASELAH’ abang….!!
NAK KAHWIN LAIN KONON!!!!
BERANI BUAT LAAAAA..!!

sumber: klik sini

>[ gambar ] Inilah Reaksi wanita tatkala lihat lelaki bogel di tengah bandaraya

Posted in Inilah Reaksi wanita tatkala lihat lelaki bogel di tengah bandaraya on February 27, 2011 by sekamarrindu2009

>






Inilah reaksi wanita bila melihat lelaki berbogel; tetap sama walau di mana sekali pun….sifat malu memang tebal dalam diri..

tak tahulah kalau ada wanita yang berbuat demkian..? mungkin lelaki tutup mata juga kot………..