>cinta tak mengenal keturunan..kisah benar Monyet dan ayam bercinta..

>

Cinta ternyata milik siapa saja. Perasaan mencintai dan dicintai ternyata tak hanya milik manusia dengan manusia. Binatang atau haiwan pun ternyata boleh jatuh cinta.

Seperti yang terjadi di Desa/Kecamatan Pasirian, Lumajang. Monyet dan ayam betina menjalin percintaan. Percintaan antara kedua jenis binatang yang berbeza ini nampak mesra. Sang monyet terlihat memeluk dan mencium ayam kampung kesayangannya.

Kisah cinta unik antara monyet dan ayam kampung dengan bulu hitam ini menurut pemiliknya terjadi setahun lalu. “Kejadian unik ini terjadi sekitar satu tahunan lalu,” kata Pemilik Monyet dan Ayam, Ali Murtadi (40) ditemui di rumahnya kepada detiksurabaya.com.

Menurut Ali, monyet miliknya didapat dari kawasan lereng Gunung Semeru di Kecamatan Senduro setahun lalu. Monyet itu dipelihara dan dibuatkan kandang di bawah pohon mangga dekat rumahnya. Awalnya, monyet itu liar namun setelah sebulan dirawat, monyet pun jinak dan boleh menyesuaikan diri dengan kawasan sekitar. Bahkan dengan ayam peliharaannya.

“Saya terkejut melihat ayam milik saya sering tidur bersama monyet. Tapi sampai sekarang tidak ada masalah,” tuturnya.

Pantauan detiksurabaya.com, sang monyet memperlihatkan kebolehannya menari. Monyet itu bergoyang-goyang dan membuat ayam betina mendatanginya. Seperti sepasang kekasih, ketika ayam datang, sang monyet langsung menyambut dengan pelukan dan ciuman mesra.

Aksi dari kedua binatang berbeza jenis ini mendapat perhatian masyarakat. Mereka berbondong-bondong menyaksikan ‘percintaan’ kedua binatang itu. Ketika kedua binatang itu menunjukkan kemesraan, warga yang menonton tertawa.

“Saya tahu ada monyet ‘nikah’ dengan ayam dari mulut ke mulut,” tutur Suhartono (50) warga Desa Tempeh Tengah, Kecamatan Tempeh yang datang bersama isteri dan anaknya kerana teruja.

sumber: borak kosong

32 Responses to “>cinta tak mengenal keturunan..kisah benar Monyet dan ayam bercinta..”

  1. >subhanallahkuase allah

  2. >subhanallahkuase allah

  3. >maybe diorg nie best frez nie… yang jenis xleh berengang… cinta??? entah la…. setahu aini manusia je cinta…=)

  4. >maybe diorg nie best frez nie… yang jenis xleh berengang… cinta??? entah la…. setahu aini manusia je cinta…=)

  5. >salam..subhanallah.. sungguh luar biasa kasih sayang monyet kat ayam kampung tu🙂

  6. >salam..subhanallah.. sungguh luar biasa kasih sayang monyet kat ayam kampung tu🙂

  7. >cinta tak kenal spesis..hahahah

  8. >cinta tak kenal spesis..hahahah

  9. >mcm ni pye cite pon ade jugak ek… hehehe

  10. >mcm ni pye cite pon ade jugak ek… hehehe

  11. >dulu penah tengok monyet ngan kucing🙂

  12. >dulu penah tengok monyet ngan kucing🙂

  13. >salam SR…percintaan yg menarik kot…tp yg mna 1 jantan yg mna satu betina nie…=) gurau senda di petang hari…weeee….

  14. >salam SR…percintaan yg menarik kot…tp yg mna 1 jantan yg mna satu betina nie…=) gurau senda di petang hari…weeee….

  15. >Tak bley tahan kisah cinta monyet n ayam jantan nie..Loving betul!

  16. >Tak bley tahan kisah cinta monyet n ayam jantan nie..Loving betul!

  17. >comelnya ayam tu dgn monyet(^_____^)

  18. >comelnya ayam tu dgn monyet(^_____^)

  19. >jodoh takenal usia..harta..pangkat

  20. >jodoh takenal usia..harta..pangkat

  21. >alolor… comeynyeee

  22. >alolor… comeynyeee

  23. >comelnya ayam n monyet tu,sy yakin,bahawa cinta itu miliksesiapa jua..heeee

  24. >comelnya ayam n monyet tu,sy yakin,bahawa cinta itu miliksesiapa jua..heeee

  25. >hahaha cam kelakar jek..

  26. >hahaha cam kelakar jek..

  27. >assalamualaikumsubhanallah…

  28. >assalamualaikumsubhanallah…

  29. >post yg sgt menarik! ohoi~~ i like:)

  30. >post yg sgt menarik! ohoi~~ i like:)

  31. >cinta xmengenal jenis.. HUHU

  32. >cinta xmengenal jenis.. HUHU

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: