>Rakyat Venezuela dilarang nyanyi di bilik mandi

>

Rakyat Venezuela baru-baru ini disuruh untuk berhenti menyanyi sewaktu mandi di bawah pancuran air.Suruhan ini dikeluarkan secara peribadi oleh presiden, Hugo Chavez.

Seiring situasi negara yang sedang mengalami kesulitan air bersih yang kronik dan krisis tenaga, presiden Chavez menyuruh warganya untuk memendekkan waktu yang mereka habiskan di bilk mandi.

“Beberapa orang dapat menghabiskan waktu lebih dari setengah jam berada di bawah pancuran air,” katanya dalam mesyuarat kabinet yang disiarkan melalui salah satu stesen televisyen, dan dilaporkan Daily Mail.

Dia kemudian mengatakan bahawa ketika ini dia sedang memimpin satu pasukan untuk memerangi pembaziran tenaga.

“Saya tidak bergurau” tegasnya, “3 minit sudah lebih dari cukup untuk mandi. Saya sudah menghitung waktu mandi saya hanya 3 minit dan saya sama sekali tak bau.”

Peningkatan permintaan dan kurangnya pelabur telahmembuat bekalan eletrik terputus dalam keadaan yang serius di Venezuela beberapa bulan terakhir. Situasi ini dipengaruhi oleh curah hujan yang rendah sehingga mempengaruhi takungan hidroelektrik yang menjadi penjana elektrik utama untuk negara tersebut.

Sebagai informasi, Presiden Chavez telah mengumumkan langkah-langkah untuk mengurangi penggunaan tenaga yakni dengan memerintahkan kementerian pemerintah dan perusahaan untuk mengurangi penggunaan tenaga sebanyak 20 peratus.

sumber: klik sini
ps/: di malaysia ada ke yg dok nyanyi dalam bilik air ..??

27 Responses to “>Rakyat Venezuela dilarang nyanyi di bilik mandi”

  1. >sukehati la nk mndi lama ke kejap ke… bil kn sndr byr…eeehh.. hhuhuh…

  2. >sukehati la nk mndi lama ke kejap ke… bil kn sndr byr…eeehh.. hhuhuh…

  3. >haish lamanya mandi.. sampai setengah jam tu. apezs pon mandi xsampai 10 minit hehe.. tapi boleh mandi lama cuma tutup air bila xperlu guna.

  4. >haish lamanya mandi.. sampai setengah jam tu. apezs pon mandi xsampai 10 minit hehe.. tapi boleh mandi lama cuma tutup air bila xperlu guna.

  5. >BAGUS JIMAT AIR.HEHE

  6. >BAGUS JIMAT AIR.HEHE

  7. >ok la tu. dapat gak jimatkan air >.<hehe

  8. >ok la tu. dapat gak jimatkan air >.<hehe

  9. >3 minit je mandi? =.=kalau gosok gigi, dpt gosok 5 btg je gigi je

  10. >3 minit je mandi? =.=kalau gosok gigi, dpt gosok 5 btg je gigi je

  11. >3 minit memang boleh hilang bau tapi daki belum tentu leh hilang..kite org islam kne mandi smpi bersih dan suci…=) just follow ur blog !!

  12. >3 minit memang boleh hilang bau tapi daki belum tentu leh hilang..kite org islam kne mandi smpi bersih dan suci…=) just follow ur blog !!

  13. >err..islam mmg pentingkan kbersihan..tapi dalam masa yang sama islam tak galakkan pembaziran juga..bersederhana kn elok..

  14. >err..islam mmg pentingkan kbersihan..tapi dalam masa yang sama islam tak galakkan pembaziran juga..bersederhana kn elok..

  15. >elok jugak camtu..kalau aku dok venezuela mesti x lambat pergi classs

  16. >elok jugak camtu..kalau aku dok venezuela mesti x lambat pergi classs

  17. >Ya Endong Ada Ada Aja…. heheh..Nice info..

  18. >Ya Endong Ada Ada Aja…. heheh..Nice info..

  19. >nak mandi pon payah..kihkih. tapi btol jugak. dok lama2 dlm bilik air pon nak buat pe kan!

  20. >nak mandi pon payah..kihkih. tapi btol jugak. dok lama2 dlm bilik air pon nak buat pe kan!

  21. >baguslah kalau nak elakkan pembaziran, tapi 3 minit adalah terlalu sekejap… x puas mandi n rasa x sempurna la…

  22. >baguslah kalau nak elakkan pembaziran, tapi 3 minit adalah terlalu sekejap… x puas mandi n rasa x sempurna la…

  23. >baguslah kalau nak elakkan pembaziran, tapi 3 minit adalah terlalu sekejap… x puas mandi n rasa x sempurna la…

  24. >baguslah kalau nak elakkan pembaziran, tapi 3 minit adalah terlalu sekejap… x puas mandi n rasa x sempurna la…

  25. >3 mins tak cukup..gosok gigi je dh lebih 3 mins..

  26. >3 mins tak cukup..gosok gigi je dh lebih 3 mins..

  27. >haha jimat air macam nih…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: