>Dulu ahli bina badan, kini mak nyah glamor

>

CHRISIE EDKINS semasa dia seorang lelaki.Gambar kecil wajah Chrisie Edkins selepas menjadi mak nyah.

SOUTHAMPTON, Britain – Seorang bekas ahli bina badan lelaki, Chrisie Edkins kini bergelar model glamor selepas dia menukar identitinya menjadi seorang wanita, lapor sebuah akhbar semalam.

Edkins, 31, ditawarkan banyak kontrak peragaan yang menyaksikannya beraksi sebagai model wanita malah dia juga menceburi bidang nyanyian.

Lelaki tersebut yang memiliki seorang anak perempuan berusia sembilan tahun, Chloe, hidup sebagai seorang wanita selama bertahun-tahun sebelum dia tampil secara terbuka dengan identiti barunya itu pada tahun 2003.

“Saya masih melaksanakan tanggungjawab sebagai penjaga dan anak saya memahami kehidupan baru saya,” katanya.

Edkins yang dahulunya dikenali dengan nama lelaki, Chris pernah bekerja sebagai seorang mekanik dan juruelektrik dengan tujuan untuk membuktikan kepada dirinya bahawa dia ialah seorang lelaki ‘sejati’.

Namun, dia kemudian memutuskan untuk akur kepada naluri kewanitaan yang kuat dalam dirinya.

Edkins kemudian menjalani terapi hormon dan pelbagai rawatan kosmetik termasuk rawatan membesarkan payu dara untuk tampil sebagai seorang wanita yang cantik.

Dia mengubah profil diri di Facebook kepada wanita pada tahun 2003. – Agensi

sumber: Kosmo online 15hb Mac 2011

37 Responses to “>Dulu ahli bina badan, kini mak nyah glamor”

  1. >ish ish dah elok2 rupe paras sebagai lelaki nak jugak tuh tukar jadi perempuan. dunia akhir zaman😦

  2. >astaqfirullah…mcm2 hal ek..

  3. >dah ensem dah. nak jadi pompuan pulak. macam2 manusia ni.Miss Dill^^

  4. >jadi lelaki hensem..jadi pompuan comel…haha..tapi nape lak nak tukar2..agaknya anak dia panggil dia daddy ke mummy..hikhik…

  5. >heheh..sbb masa dia lelaki tu mmg ade ciri2 muke pompuan kan..:-D

  6. >tak tau nak kata apa..huuh…

  7. >gile comel bile dh jdi pmpuan 2 hehe

  8. >jadi lelaki dan ensem dahhh…..hmmmmm

  9. >da xde keje len nk buat agaknye..xbersyukur tol jd org llki

  10. >Hmmm…Agak2 anaknye nanti akan mengalami kecelaruan gender jugak tak…Hmmmm..

  11. >body die hot..boley..boley.

  12. >pengaruh sekeliling ni..

  13. >Azroy Bin Kassim,pengaruh masa kecik lagi..selalunya ni..

  14. >(✿◠‿◠)heheh…boleh laa…adalah sikit hot..

  15. >AdiaLuze,ya..memang akan berlaku la tuu

  16. >hanim azhari,mcm2 ragam…dunia2..:)

  17. >najwa's,mcm2 kan….pelik..10x

  18. >Penyair SenjA,tu laa tu…lelaki dah ok..tukar jadi pompuan..ish

  19. >faraa halim,seksi habis hahahaha..

  20. >CintaZulaikha,senang2 je nak ubah kurniaan Tuhan ni..

  21. >rose –{@ ibuRafiq @},ya ..betul juga..tapi tak perlulah sampai mcm tu sekali..

  22. >YAYA AZURA,daddy ke mummy..hehe..cute nyaa..:P

  23. >Miss Dill,tu la..pelik kan?..ishh

  24. >Noriz,entahlah..dunia2..)

  25. >MAPPIAU,tu la tu puan…mcm2 hal laaa pulak..

  26. >ala nenek kalau buat pembedahan pon badan jadi hot jugak. haha

  27. >lawa gak eik

  28. >punya la encem… tetiba jd nyah… xkena lgsung…=p

  29. >garfield88_aini,lain org lain ragam…:)

  30. >garfield88_aini,lain org lain ragam…:)

  31. >akak.. Kaseh,boleh aaaa

  32. >akak.. Kaseh,boleh aaaa

  33. >cik sakdi,heheheh..nenek..? hahha

  34. >cik sakdi,heheheh..nenek..? hahha

  35. >syg btul…kire ensem la time masih laki dulu…ade plak g tukar jantina…ish3~

  36. >syg btul…kire ensem la time masih laki dulu…ade plak g tukar jantina…ish3~

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: