>Kisah Di Malam Jumaat…sebuah kisah benar..

>


Apasal… kalau tajuk malam Jumaat jer… mesti kisah lucah ke…??? Sori.. beb… ini kisah lain beb..

Bacalah kisah benar ini dulu sebagai iktibar…, kisah ini benar-benar terjadi padaku sewaktu aku kanak-kanak dahulu.

Ayah aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yang tidak disukainya. Contohnya, jika ke kedai, kalau aku mengambil gula-gula, dia akan menjeling padaku bermakna aku disuruh letakkan semula gula-gula itu ke tempatnya semula.

Suatu hari, aku mengikut ayah ke surau untuk solat maghrib. Ketika sedang rukuk, aku melihat kain pelikat tok imam tersepit di celah punggungnya.

Aku yang ‘konon’nya ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu. Ayahku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku.

Aku pun faham maksudnya itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung tok imam tadi Apalagi, melatah lah tok imam tadi.

Habis satu jemaah batal solat mereka kerana turut terkejut dengan latahan tok imam tadi. Ayahku yang bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah.

Malam tu, berbirat punggung aku dirotannya.

Moral: Jangan memandai nak masukkan kain ke celah punggung tok imam.

44 Responses to “>Kisah Di Malam Jumaat…sebuah kisah benar..”

  1. >KISAH yang dialami sendiri kE?? haha! adoii.. pecah peroT~

  2. >haha.. apa lah yang tok imam tu latah??

  3. >kelakar2….haha….mcm tu plak…x perlu k0t masuk kan balik…hehe

  4. >hehehe..tergelak saya baca..ni kisah betol ke?ya aduiiii…

  5. >haha ngilu tu…

  6. >he,he,heeeee tak terganbar bagaimana perasaan imam tu ya bila terasa kainnya bergerak-gerak… lucu dan nakal SR ni

  7. >memang lucu….

  8. >haha, pepagi aku dah tergelak macam ni.! adehhh.! HAHA, ! ni alami sendiri ke.?

  9. >hahahahah… =))

  10. >hhahhahhha…senak perot bila baca…

  11. >HAHA biasa la tu zaman budak budak

  12. >NADYA AMINUDIN,heheeh..ya zaman budak2 semuanya nakal2..:)))

  13. >CintaZulaikha,hhahahhahaa….:))terima kasih puan komen di entri merapu ni..:)

  14. >iN Laa…~,hehehe..tq…..

  15. >Izbeta Shyah,terima kasih..:))

  16. >Cikgu CTE,terima kasih Cikgu CTE…:)

  17. >salam…tuan abu muazsekali sekala tak pe kan..hehehehe

  18. >si para para,heheh..memang ngilu laaa tu..:)

  19. >alexa yussida,terima kasih komen…:))

  20. >mr E oSk gurL,hehehe….:))

  21. >GadisGula-gula,hehehhe..terima kasih..:))

  22. >hahaha….seyes lawak giler… yg g masuk kn semula tue tak bley bla.

  23. >hahahaha..lawak betol la SR…kan kalo nk amek gula2 tu bile ayh menjeling kene masokkan blk gula2 tuh..cam 2 gak la kan ngan kain tok imam 2 kan?kan?kan?..hehee…

  24. >hahahaha..lawak betol la SR…kan kalo nk amek gula2 tu bile ayh menjeling kene masokkan blk gula2 tuh..cam 2 gak la kan ngan kain tok imam 2 kan?kan?kan?..hehee…

  25. >hahaha..sian SR..tapi salah sndri jgk kan ~lalalalala~

  26. >Hahahaha…aku tak tau nak cakap apa…gelak tanpa disengajakan sampai menangis…

  27. >nice one.. kah~ kah~ kah~

  28. >Fadzli Amir,hehe..terima kasih singgah komen sini..

  29. >hanim azhari,masa budak ..mana tahu semua tu..hahaha

  30. >deqla manjew,hahaha….aah…:)

  31. >(✿◠‿◠,terima kasih..singgah komen..:)

  32. >Azroy Bin Kassim,terima kasih..:))

  33. >Bdk2 mane la paham hehehe

  34. >hahahahhhahaa berair mata akak gelak SR o0iiii….hahahah pinjam nak buh kat blog…hahahha aduhaiiii bertuah tul la kamu nih..

  35. >memang kelakar la.. siap kena rotan sampai berbirat punggung.. adoila.. nak tergelak… psst: adik SR, thanx sebab selalu singgah blog akak.. jangan la panggil puan, panggil akak jer, lebih mesra🙂

  36. >kak maira,tu cete lama…:))..saja kongsikan..haha.

  37. >kak maira,tu cete lama…:))..saja kongsikan..haha.

  38. >kak Kaseh,hehehhe….kak…ish…boleh….hehe..diizinkan..

  39. >kak Kaseh,hehehhe….kak…ish…boleh….hehe..diizinkan..

  40. >Miss Ran,betul..budak2 mana la tahu apa2..hehehe

  41. >Miss Ran,betul..budak2 mana la tahu apa2..hehehe

  42. >aik!,.cmne sy trlepas pndg ni?,.oo,sbb kisah mlm jmaat,.hoh,.tkt nk bce,.hehe,.rpenye ksh lain ek,.adoii,.bdk tu sr mse kcik ke?,.haihh,biar btol,.hehhee,..

  43. >di dalam genaka ada iktibar.

  44. >di dalam jenaka ada iktibar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: