>SEGMEN BLOGGER : LELAKI vs PEREMPUAN ( FIZIKAL )

>

  1. Sila jawab soalan ini …
    1. Anda pernah jatuh cinta ? Apakah yang membuatkan anda jatuh cinta ? Kerana fizikal atau keperibadiannya ?
      Pernah..semua orang pernah jatuh cinta kan??.. yang paling penting keperibadiannya yang sangat diutamakan..baik,penyabar, lemah lembut serta pandai mennghormati orang tua..
    2. Apakah anda jenis mengutamakan fizikal dalam memilih pasangan hidup ? Kenapa ?
      Tidak memikirkan sangat soal fizikalnya..bila hati dah suka, kita redha sajalah apa saja kelebihan dan kekurangan yang ada pada dirinya..kerana sebagai manusia, memang kita tidak sempurna. kalau nak cari yang betul-betul sempurna ..nampak gayanya sampai bujang lapok pun tak kawin-kawin la agaknya..hehehhehe
    3. Bahagian fizikal manakah yang membuatkan anda tertarik ? Kenapa ?
      Saya tidak menetapkan bahagian2 yang tertentu yang membuatkan saya tertarik.
    4. Pendapat anda jika pasangan yang dah berkahwin mengatakan ‘berisi tandanya bahagia’ .. Apakah anda setuju ?
      Berisi tu makanya..suami selalu happy…makan masakan pun best2 yang isteri masak…bahagia bersama isteri dan anak-anak..tapi kalau terlebih berisi nanti mcm-mcm kena penyakit pulak..kencing manis la, darah tinggi laa….isteri yang berisi tiap2 tahun tak apa…tu rezeki namanya…wahhhh…hehehehe..

    5. Setujukah, lelaki kacak biasa kaki perempuan dan perempuan cantik pula materialistik ? Jelaskan pilihan jawapan anda ..
      Lelaki kacak, kaki perempuan?..mungkin juga ada kebenarannya, tapi taklah semuanya..kita tak ada data yang konkrit untuk mengukuhkan hujah di atas, tentang perempuan cantik pula yang meterialsitik tu, pun saya sukar nak menjawabnya..
    6. Beri contoh LELAKI IDAMAN ( bagi perempuan ) dan PEREMPUAN IDAMAN ( bagi lelaki ) … Sila jelaskan pilihan anda .. kenapa anda pilih ‘si dia ‘ ..
      Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud..” Biasanya wanita yang akan dikahwini kerana 4 perkara, kerana hartanya, kerana nasabnya, kerana kecantikannya, semoga kamu beruntung ( Hadis Riwayat al- Bukhari dan Muslim)……saya memilih perempuan idaman saya kerana idaman kerana agamanya..
    7. Apakah anda berpuashati dengan fizikal pasangan anda sekarang ?
      Mestilah berpuas hati….yang penting bila dah suka….semua cantik di hati saya….tak kisahlah walau apa pun….
    8. Apakah anda berpuashati dengan fizikal anda sendiri ?
      Puas hati..apa yang penting perlu banyak bersyukur apa yang dikurniakan Allah SWT
    9. Perlukah seseorang wanita / lelaki itu menjaga tubuh badan kerana kehendak pasangannya ?
      Menjaga tubuh badan, sangat berkait rapat dengan penjagaan kesihatan., so perlu jugalah tu..
    10. Zaman sekarang ini , terlalu banyak produk menguruskan badan … Apakah anda rasa ianya benar benar mujarab ? Ada bukti ? heheh..
      Terfapat banyak produk2 yang dijual di pasaran. saya tak menggunakannya, tetapi ada produk2 yang baik, kalau boleh menyihatkan badan, apa salahnya…

16 Responses to “>SEGMEN BLOGGER : LELAKI vs PEREMPUAN ( FIZIKAL )”

  1. >hye…thanks sbb follow..i dh follow u balik…salam kenal yeks….

  2. >wah! suka yang no 6 tu~🙂

  3. >melawat pengikut segmen ni jgk..Nadh d cni..😉 Assalamualaikum..

  4. >erk berisi tiap tahun..hahaha

  5. >berisi setiap tahun. kihkihkih *ketawe guling2

  6. >ank kn rezeki ekz..berisi tiap tahun, ape salahnyer..hehe

  7. >waa,SR join sgmen,.hurrmm,sy nk join jugak tp xde idea nk jwb,.hehe,.uitt!kesian si isteri,tiap2 taon die ngusung,.hehe,.bg la rest selang staon,.kih3,.

  8. >HATYCIKNUURUL,heheheh..join…ada masa join..bila dah buka sekolah nanti dah tak ada masa..:)

  9. >Qistina Filzah,hehehe..yess..betul tu,,.:)

  10. >cik sakdi,kalau dah rezeki..terima sajalah..:))

  11. >Miss Ran,hhhaha..ok ke???

  12. >walaiikummusalam.. fRaMe+LenSeS,terima kasih singgah sini..:)

  13. >CintaZulaikha,terima kasih…:)

  14. >nikaviolet,terima kasih…folo my blog..

  15. >akak LIKE entry nih🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: