>[ gambar ] suami cerai isteri yang berjanggut…..[ ishhh..ishhh..]

>

Dubai-Bagai membeli kucing dalam karung. Itulah perasaan yang melanda seorang diplomat Arab. Dia memutuskan membatalkan pernikahan setelah melihat calon istrinya, yang selama ini wajahnya tertutup cadar, ternyata berjanggut dan bermata juling.

Peristiwa itu menjadi kes mahkamah di kota Dubai, United Emrirat Arab.Diplomat senior yang mengaku sebagai duta besar dari suatu negara Arab itu menilai bahawa ibu pengantin perempuan telah menipu dirinya. Ibu itu ternyata menunjukkan dia foto-foto seorang perempuan cantik, yang ternyata adalah saudara kandung ’pengantin’ yang akan dia nikahi.Diplomat yang bergelar Duta Besar Berkuasa Penuh itu sempat beberapa kali bertemu dengan calon isterinya. Namun, wajah perempuan itu selalu tertutup sehingga sukar dilihat kecantikannya.

Wajah mempelai itu baru terungkap saat dirinya akan dicium oleh Duta Besar di hari pernikahan, yang tidak disebutkan tarikhnya. “Setelah duta besar dan calon istrinya, yang berprofesi sebagai dokter, menandatangani kontrak pernikahan, keduanya duduk berdampingan. Duta besar itu mengaku saat akan mencium istrinya itu, ternyata yang bersangkutan dianggap punya janggut dan bermata juling,” kata sumber yang tidak disebutkan namanya itu.

Marah kerana merasa ditipu, Duta Besar itu akhirnya membatalkan pernikahan. Dia bahkan mengadukan masalahnya ke Pengadilan Syariah di Dubai kerana sudah merasa terhina dan mengalami malu.

Dalam tuntutannya, laki-laki itu meminta pengantin perempuan dan keluarga membayar ganti rugi sebesar 500.000 dirham. Menurut dia, jumlah itu sepadan dengan harga sejumlah perhiasan, baju, hadiah lain yang telah diberikan kepada calon isterinya.Dia juga minta hakim untuk memeriksa pengantin perempuan kepada doktor specialis kerana siapa tahu yang dia menderita gangguan hormon sehingga tumbuh janggut.

Pada hari Pengadilan Syariah, pihak pengantin perempuan, meminta hakim untuk membatalkan tuntutan hukum itu. Bahkan, dia menuntut agar di duta besar membayar nafkah hidup kepada dirinya setelah membatalkan pernikahan.

Maka, hakim memutuskan meluluskan permintaan di duta besar agar calon istri yang tak jadi dinikahinya itu diperiksa ke doktor specialis dan menurut laporan doktor bahawa tergugat tidak mengalami masalah hormon.

Hakim pun menolak tuntutan duta besar agar pengantin perempuan membayar ganti rugi. Keputusan lainnya adalah hakim secara rasmi menceraikan pasangan bermasalah itu.

Kes ini juga mendapat perhatian dari sejumlah media internasional, diantaranya dari Prancis, AFP,Russia, Ria Novosti, dan laman harian Times of India.




p/s: ishhhh……cukur jelah janggut tu…abis cerita….yg isteri pun dah tahu nak kwin..yg tak nak cukur tu kenapa??????… [ isteri hormon berlebihan]

sumber: klik sini




42 Responses to “>[ gambar ] suami cerai isteri yang berjanggut…..[ ishhh..ishhh..]”

  1. >aiyakk…isteri pun ade janggut ke??ish

  2. >kesiannye permepuan tu..hormon terlebih pulak..

  3. >klu hormon cam tu rasanya kena tiap2 ari bercukur…baru licin bersih… mcm2 kes ek

  4. >kesian jugak kat pengantin perempuan tu.tapi agak-agak la.kalau ye pon cukur la.maybe kalau die cukur janggut tu pengntin laki boleh terima yang juling tu.

  5. >sedangkan pondan boleh buat mcm2 untuk janggut diorang, xkan pompuan xleh kot. hehe

  6. >kakak, kenape kakak tak cukur janggut tu?Miss Dill^^

  7. >aku pernah gak jumpe pempuan yang ade banyak janggut..lebat plak tu..alaaa nak wat camne pun..kalau cukur lagi la lebat kang..huhu belai je laa janggut tu =PJemput3x…hehehe..# Tutorial : Cara Pasang Facebook Like Button Comel !## Cara Dapatkan Buffered Earnings Nuffnang – Part 1## (Silampuneon dah Grad !) Gambar Konvokesyen PISMP 2011- Part 1#

  8. >alahai …keciannye kat dia …

  9. >uih, kalau sy la jadi lelaki tu, sy pon terkejut. hehe.

  10. >MOral of the story: jangan tipu org lain demi kebaikan diri sendiri.

  11. >emmmmm, mcm2 hal. yg mak dia tunjuk gambar org lain tu lah salah. He3…

  12. >hahaha..hormon lebih ni..

  13. >ada pulak kes macam ni. kesian kesian kesian.

  14. >maybe dia da cukur..tapi janggut tuu tumbuh dengan cepat…haha

  15. >macam² hal. dalam dunia yang serba moden pun masih ada kes camni…Kuasa Allah.

  16. >kesian jugak tgok sbb ada masalah hormon..tp yg pegi simpan panjang cam jantan tu watpe kan..shave je la.. adess.. tu pon nk kna ajar..

  17. >hmmmm..apalah. bda camtu kan leh wat rawatan..tak leh sebarang cabut, krg melarat2 plak..sb pnh jek ada mem yg cam g2. tapi tak trok sgt lah..

  18. >haha betul tu cukur jer la.sy benor kt janggut tu..bab mata juling memang takble bikin!hehe..

  19. >tulah pasal.cukur jelah janggut tu..gi wat waxing ker…duit mesti byk tu

  20. >Wah..boleh sama2 wax la.

  21. >cian dier….

  22. >Kaseh,memang kesian kak…

  23. >Norhayati Rostam,terima kasih..singgah komen..

  24. >Ila,wanita ini mahu suami nya tahu siapa dia yg sebanrnya…

  25. >Puan Kutu,hahaha.cukur kang..semakin naik kang..:))

  26. >CintaZulaikha,kak..kesian kan?…ish..

  27. >Solihin Zubir,memang rasa simpati..:)

  28. >misza,byk kejadian yg pelik2 berlaku…

  29. >Siti Fatimah Fuzz,ya..mungkin juga..

  30. >Saffrina Ropiee,sangat simpati dan kesian..

  31. >hanim azhari,sangt kesian..:)

  32. >Budak Botak,tu la..mak dia pun masalah juga..

  33. >Kakzakie,betul…saya sangat setuju..:))

  34. >Mya Amira,hhahaa..semua akan terkejuttt..:)

  35. >eyna azmi,sangt kesian kak..

  36. >♥si lampu neon♥,jumpa kat mana???

  37. >Miss Dill,hahhaa..nak nampak cute..tu yg x cukur..:)))

  38. >cik sakdi,hehe..entah laaa..payah nak jwb..

  39. >storyfromme,sangat kesian….:)

  40. >Noriz,penat la..kena cukur tiap2 hari..

  41. >Iera Lollies,sangat kesian…..:)

  42. >salam..tanpa nama,'ada…..hehehee

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: