>Lagi bayi mati tersedak susu

>

KUALA LUMPUR – Pasangan suami isteri, Muhammad Nizzam Aminuddin dan Fariza Tukir tidak akan dapat melupakan detik hitam dalam hidup mereka pada Rabu lalu apabila menerima panggilan kecemasan mengatakan anak bongsu mereka, Adelia yang baru berusia dua bulan sedang nazak di sebuah taman asuhan kanak-kanak (taska) di Shah Alam, Selangor.

Pada waktu itu, mereka sibuk memilih pakaian untuk Adelia di sebuah pasar raya di Shah Alam.

Muhammad Nizzam, 34, masih ingat dia bersama isterinya berkejar ke Pusat Perubatan Darul Ehsan di Seksyen 14 selepas pengurusan taska memaklumkan arwah dihantar ke sana dari sebuah klinik di Seksyen 10.

Mangsa sebelum itu dipercayai tersedak ketika diberi minum susu botol oleh kakitangan taska itu.

sumber: kosmo 20hb Mac 2011

5 Responses to “>Lagi bayi mati tersedak susu”

  1. >alahaii… sesuatu yg tak dijangka..

  2. >taska….humm. ni la jenis baby ramai..nak susukan plak cpat2, bla nak susukan cpat2 tak usap blakang bdn baby bagi sedawa. apa lagi baby pon tersedak.ps: nak bg tau, klu susukan baby ngn susu botol, tolonggggggggggglah usap blakang bdn dia bagi sedawa dlu sblom baringkan smula. lainlah susu ibu, dy lain sket. susu botol dy pekat, kdg2 tak bancuh smpai larut..tu yg leh jadikn baby tersedak tuh..cian kat baby tuh..:(

  3. >ya allah sangat2 menakutkan…ya allah minta di jauhkan segala perkara2 yang buruk nie kepada anak aku….huhuhuh sedey sangat setiap kali baca kisah baby tersedak susu nie…menakutkan..

  4. >kesiannye..tulah kekadang ssh nk percaya soh org jge anak ni kn

  5. biler terbaca kes mcm ni, membuatkan sy sgt bersyukur dpt pengasuh yg jaga anak sy mcm anak sendiri.. utk pengusaha taska, beringatlah, mmg malang tk berbau, tp ni berpunca dr kelalaian anda..😦 …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: