>Tajuk : AKU BENCI ROKOK

>

1. Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

Merokok membebaskan asap rokok yang memberi kesan yang sangat buruk bukan saja pada perokok ( yg merokok tu biar laa) yang tak merokok tu turut terkena juga. Kajian juga membuktikan kesan merokok juga boleh menyebabkan mati pucuk…, tak nak jadi mcm tu…kesian kat org umah nanti….hehehe

Kawasan yang dilalui oleh seorang perokok, sungguhpun org yg merokok tu sudah tiada, tapi bau rokok masih ada lagi..ni membuktikan merokok telah mencemarkan udara persekitaran,

2. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

Kepada yang nak merokok tu hentikanlah..tak ada faedahnya…dalam rokok tu pelbagai bahan yang boleh menyebabkan barah paru-paru, duit pun abis terbakar mcm tu saja..

3. Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

Merokok ini bukan saja lelaki, malah perempuan pun ada juga merokok…kepada lelaki, yang merokok cuba renung2kanlah…bila merokok saja pasti penampilan sudah tak ada lagi…bau busuk rokok yg melekat pada pakaian, memberi kesan yg kurang menyenangkan….

Selalunya, perempuan tak suka lelaki yang hisap rokok ni.. samalah..lelaki juga meluat melihat perempuan yang merokok..tapi mereka tetap hisap juga..kerana pengaruh kawan-kawan.. apa nak buat..

Saya pernah beberapa kali menangkap pelajar2 saya yg hisap rokok..bila dipanggil penjaga agar datang ke skolah, ada penjaga yg terang2 mengaku..yg membenarkan anak dia merokok..

“..cikgu..anak saya memang hisap rokok pun…”

abis kita nak kata apa…??..

abang ben.

12 Responses to “>Tajuk : AKU BENCI ROKOK”

  1. >salam SR ^^scc tak suke duk dekat ngn smokers.busuk ! >,<

  2. >mmg pun merokok ni tak elok..sy plng tak suka bab bau dia..alhamdullilah cik soami dah 3 bulan benti hasil mkn niquitin..lega rasa sbb dah tak de bau rokok

  3. >Assalamualaikum…waaa 2900. cantik kan? tq sudi singgah my homework.

  4. >best..lelaki patut pikirkan tentang mati pucuk..dan perempuan pikikan tentang kehamilan..

  5. >mak bpk dia cam sokong jer ank dia merokok ekk..no word2 say.hehe..

  6. >salam,.),.eh,mate satu lak,.:)hehe,..oitt,nk join ke xnk ek,.hurrmm,.

  7. >sy pon benci rokok…tapi nak buat camne, kekadang sush nak bentuk org yg da lama ada tabiat camtuh..

  8. >stop je jual rokok.

  9. >SiS PuN BeNCi RoKoK… JoM JoiN KeMPeN 'KaTeRKaN TaKNaK PaDeR RoKoK'!~ (^_____^)V

  10. >Kalau kat kotak rokok tu mcm-mcm gambar ngeri mengenai kesan rokok keatas badan..tapi perokok masih tak sedar..Huh! Say NO to ROKOK

  11. >akak pun tak suka perokok..tapi mostly kawan2 akak merokok..even dalam family pun merokok.nak buat macam mana..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: