>[ Hebat ] gambar dan video ikan paus pandai melukis

>

Paus Beluga atau yang biasa di sebut Paus Putih berhabitat di perairan kutub utara ini, kini menjadi artis melukis di ocenarium di China.

Paus yang bernama Xiao Qiang itu pertama kali mula untuk melukis ketika ia menemukan berus yang ditinggalkan pengunjung. Setelah itu dia mulai untuk melukis.

“Dia sudah menunjukkan ketertarikan untuk melukis, sekarang kami hanya memberikannya berus dan memegang kertas, sementara dia melukis dengan mulutnya,” ujar pelatih Zhang Yong.

“Warna favoritnya adalah biru dan dia paling senang menggambar pemandangan laut,” lanjutnya.

Para ahli mengatakan bahawa Paus Putih, lebih dikenal sebagai kenari, laut kerana ciri khas dari lengkingan suaranya yang tinggi, memiliki jaringan halus pada mulutnya dibandingkan paus lainnya, sehingga Xiao Qiang boleh menggunakan berus di mulutnya.

“Paus ini lebih pintar dibanding dengan jenis lainnya, ia juga suka bergurau dan bermain dengan pelatihnya,” ujar Yong.

sumber: borak kosong dan jika mahu lihat video, klik sini

38 Responses to “>[ Hebat ] gambar dan video ikan paus pandai melukis”

  1. >uii dasyatnya paus nie..so clever!!

  2. >alamakk.. comelnya!!.. hehe

  3. >wauuu ,amazing ^__^

  4. >ikan pon pndi lukis..bijak2

  5. >wah…pandainya paus ni, hebat betul kejadian Allah…

  6. >dah la cumey, pandai plak tuh…nak sekor bely??? hihi

  7. >Bijaknya ciptaan mu ya Allah.. rasanya gambar yg ia lukis tu gambar kapal kan.. binatang pun ada imaginasi

  8. >cool.. mmg haiwan ni kalau kita ajar dia akan jadi bijak.. akak ada tgk kat utube..kucing becakp..kiut giler..

  9. >kiut… bijak lak tunak sekor boleh?

  10. >comel nye die! nak bela la 1 .hehe

  11. >eee,comeynyeeee,.hehe,..suke die,.

  12. >anugrah dari tuhan ,..

  13. >saya nak ajar ikan emas saya melukis lepas ni..ekekekeke

  14. >wah.. bestnya… haiwan skang makin bijak atas kurniaan dari-Nya..

  15. >terbaik la..huhuhu

  16. >comey nyer…mcm dolphin la plak hahahah

  17. >WAAAH.NAK PAUS MCM NI😀

  18. >sekarang ni manusia banyak percaya kepada binatang sehingga suruh binatang tilikkan nasib untuk hal-hal dunia macam Paul si sotong tu…

  19. >Khairil Shahmi Shaidun,betul tu..time world cup ari tu heboh satu dunia pasal ramalan sotong tu kan…

  20. >Izyan Masri,saya pun nak..:)

  21. >NUR AYNIE,sangat comel kan..:))

  22. >ika puk puk,hehee..memang terbaik..:))

  23. >Faaein Himura,memang bijak…suka tengok..

  24. >Awie Omar,terima kasih….singgah komen sini..:)

  25. >Daddy Ziyyad,hehehhe…..saya pun nak juga ajar ikan laga..leh kan??

  26. >eyna azmi,ya semuanya dari-Nya..

  27. >HATYCIKNUURUL,cik nurul, memang comel..:))

  28. >dLa,hehee..comel kan??

  29. >ibuintan,heheh..memag kiut ibu…:)

  30. >kak..Kaseh,sr pun tengok juga..

  31. >Encik Amman,ya biantang pun bijak…semuanya kurniaan Allah..

  32. >CintaZulaikha,:))) boleh tak salahnyaaaaa..:))

  33. >wahida,sangat pandai:))

  34. >hanim azhari,betul tu…ikan ini memang bijak..:)

  35. >aniswany,hebat kan?

  36. >Ibnushukran,comelnyaa…:)

  37. >Puan Kutu,memang bijak…:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: