>Gadis bertudung cari kerja untuk mencuri

>

SHAH ALAM – Bermodalkan gaya bertudung dan diselit sikap lemah lembut, seorang gadis berusia 25 tahun disifatkan amat licik apabila dia didakwa dengan mudah diterima bekerja sebelum menghilangkan diri selepas mencuri sejumlah barang berharga di tempat kerjanya.

Difahamkan dalam tempoh dua hari pada 22 dan 23 Mac lalu, gadis terbabit telah melarikan telefon bimbit dan sejumlah kad tambah nilai di tempat dia bekerja sebagai jurujual di dua premis di sini.

Suspek itu didakwa telah pergi ke dua buah premis itu selepas membaca iklan kerja kosong menerusi akhbar. Majikan di kedua-dua premis itu menerima suspek sebagai jurujual selepas terpedaya dengan sikapnya yang lemah lembut dan mengenakan tudung.

Namun selepas diterima bekerja, suspek mengambil kesempatan melarikan barangan jualan di premis tersebut sebelum dia menghilangkan diri pada hari pertama bekerja.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, dalam kejadian pertama, polis menerima laporan suspek mencuri dua buah telefon bimbit jenis Sony Ericson ketika bekerja di kaunter pameran kedai jualan telefon bimbit di tingkat bawah Plaza Masalam di sini.

p/s: tudung hanya hiasan saja..
sumber: Kosmo 30hb Mac 2011

12 Responses to “>Gadis bertudung cari kerja untuk mencuri”

  1. >berpurdah sekalipun, kalau dalam hati tiada iman & taqwa… macam2 boleh dibuatnya huhu…jangan kerana seorang bertudung buat peel, semua yang lain terpalit kesannya😦

  2. >ni la yg mencemar imej islam…islam tu elok je…org islam tu yg x brape nak elok…ish3~

  3. >subhanallah..ada maksud tersirat rupanya..haihhh.jgnlah disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga..

  4. >ramai jek yg perangai camni skrg nih…huhuhusy pnh tgk org yg cenggini, depn mata lagi..tp lg dasat, sb org tu pakcik tua…boley g2..humm

  5. >ape la punye org…mcm la xde keje lain…

  6. >moga dia diberi hidayah,..insyallah,.

  7. >*::CIKNUURUL,harap2 mcm tulah cik nurul..:)

  8. >KuNanGKuNanG,memang tak ada keje lain la tu..:)

  9. >CintaZulaikha,penah tengok..?..dasat…:)

  10. >nurkass,kadang2 benda2 mcm ni..memberi kesan yg negetif pada seorang wanita..

  11. >manueng,betul..tu. sangat memcemar imej islam…

  12. >maira,setuju dengan komen kak maira

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: