>jatuh cinta pada senyuman wanita ini..

>

Lihatlah ..wanita ini dengan keadaannya seperti itu masih tetap tersenyum……benarkan senyuman petanda.. bahagia??….. hidup ini walau sesukar mana pun…..walaupun sepahit mana pun…tetap diteruskan….
Seperti musim yang terus meruntuhkan hujan tanpa bosan
Cinta yang ternoda selalu renta mengirimkan airmata
Kesetiaan tergulung ngeri kerana awan memenuhi hari
Lautan sunyi para nelayan memutus mimpi, camar sendiri

Seperti musim yang terus menangis dengan wajah sepi
Harapan bersama telah hanyut terbawa arus mungkin pupus
Hendak menggapai, galah di perahu tak cukup panjang untuk diraih
Lautan sepi, batu-batu menjadi mati mengingkar janji, sunyi

Seperti musim yang terus melahirkan kelabu tanpa ragu
Mac yang resah membuat kita saling terpaku ..
Arah haluan terasa suram sama gelapnya berlayar malam
Penanda arah terlanjur padam lantaran hati remuk-redam
Kau menuju karang aku terhantam taufan, sama juga karam

Berharap siang awan gelap tak bosan menghadang, nasib malang
Lelaki ikan atau perempuan karam sampai kapan melarung sayang
Mencuri perawan sama saja mendulang awan, bayang-bayang
Janji-janji menjadi basi menanti mati sebentar lagi, bisa pari
Aku melangkah ke titik yang paling sepi hari ini…

26 Responses to “>jatuh cinta pada senyuman wanita ini..”

  1. >salam =)senyuman yg paling berharga dlm hdup,.xde harta pon klu kia msih boley trsnyum,itulah harta kita,..senyum tnda bahagia,.

  2. >sapa tau bila dia bersendiri?..

  3. >biar sepahit mana kehidupan, usah lekang dengan senyuman…bila baca sajak tu..rasa diri ni macam usman awang tengah baca sajak.hehepandai karang sajak.. cekgu ke ni..hehe

  4. >huwaaa..sentap sekejap..tpi betol la..kekadang kite tak perasan..yg org kurang sempurna ni lebih menikmati kehidupan dr kite yg sempurna ni

  5. >bile kita susah.. kalau kite ingat nasib org lain yg jauh lebih susah drpd kite..rasa insaf.

  6. >segala apa yang berlaku ada hikmahnya.. Allah swt sentiasa mnguji orang2 y beriman.. terimalh dengan redha..🙂

  7. >semoga dia tabah..

  8. >SENYUM (: memancar sinar bahagia dalam hidup . bulee buat hilang masalah .

  9. >insan yg tabah, senyuman pengubat duka

  10. >salam..hm..sedih pulak tgk pmpn tu..siyes sentap..nasib dia same lah mcm sorg laki yg mcm dia jugak..tabah ^^

  11. >sicomot-comel,saya pun rasa sedih juga..

  12. >ibuintan,betul tu ibu…

  13. >Eien Mohmad,separuh drp masalah akan hilang dengan sebuah senyuman..

  14. >Si DauN CeRi,ya..semua dugaan…hadapilah dgn redha..

  15. >hanim azhari,yg penting kita perlu bersyukur atas kurniaan drp Allah swt..

  16. >si para para,terima kasih..:)

  17. >maiyah,kak..tq singgah komen sini.

  18. >*::CIKNUURUL,terima kasih cik nurul..

  19. >nurayunni,ya..harap mcm tulah..

  20. >hahaha. yeahh (: betul tuhhh. heeeEien sokong .

  21. dia cenyum mungkin sb dy ikhlas ngn pe yg terjdi kat dy…

  22. >bertuahnya insan tersebut.. masih mampu tersenyum spt orang lain..

  23. >saya berpeluang bertemu ngan sorg wanita yg tabah n sentiasa mengukir senyuman di bibirnye..wanita itu juga insan istimewa spt gadis di gambar ini..tanpa anggota tubuh yg lengkap..dia masih mampu mencari rezeki dgn berniaga..jika berpeluang..dtglah ke pintu utama pasar payang, kuala terengganu..anda sumer pasti tertawan ngan senyuman wanita cekal itu..😉

  24. >senyuman pengganti duka lara dlm hidup kite …=)

  25. >perlu ke bersedih lau ia adalah ketentua tuhan..redha adalah satu ubat jiwa..senyum mnjadi penawar bg kekurangan..senyum x perlu kata apa-ap..pece V(^_^)..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: