>entah berapa lama lagi..

>

di dalam hujan
aku berdiri

terasa dingin
menentang angin..

ku basuh benci
dari tubuh luka ini..

entah berapa lama lagi..
akan kembali suci..

50 Responses to “>entah berapa lama lagi..”

  1. Jgn benci pada kisah semalam yang ada dlm diri kita. Carilah DIA di hati … berdoalah agar rasa benci itu terhapus.Maafkanlah …. jika tidak kita akan diikat oleh orang yang tidak kita maafkan. Maafkanlah agar kita bebas dari terus mengingati kesedihan , kekecewaan dan kemarahan yang telah kita terima. Lagipun bukannkah melakukan kesilapan itu merupakan satu bukti bahawa kita manusia biasa yang tidak sempurna.

  2. Selagi ada usaha, pasti benci itu akan hilang… Heee, mudah dan penuh bermakna utk difahamkan =)

  3. salam, hujan xkn menyucikn dosa melainkn ambil wuduk dan memohon kpd tuhan =)

  4. tingin nk main ujan ke? huhu

  5. entah berapa lama lg akan kembali suci…..just love this statement..sigh..btw, lgu kt blog sr ni ape tjuk die lg??mcm lagu melayu…but not so sure…:)

  6. duk dalam hujan akan basah..hehe..

  7. mungkinkah smpai mati..aku akan terus berdiri..hahahaha saja gedik menmbh ayat sndirik maaf kalau marah peace :p

  8. Hujan seakan mengerti bahwa hati ku sedang merintih pilu……sorry..saje nak tambah2 lak, hehehe…..

  9. Biarkan hujan merintikpandang titisan satu-satuada irama merdu namun usah sayulihat dari hatititisan itu ada ceritapadamkan kebencian ituada ayat-ayat suci di Kalam Allahsujud tafakur pasrah….

  10. teringat lagu broeryaku begini engkau begitu

  11. bagi kamu award :)http://quraishahir.blogspot.com/2011/04/dapat-award-from-cik-sufi-moewmeowmeow.html

  12. perghhh…so talented!!

  13. terbaik….mendalam.

  14. Salam.konnichiwa^^.Jalan2 sini.Jemput2 singgah blog saya ye : http://frommetoyou85.blogspot.com/Btw, nice blog :)Thanks~

  15. jangan bilang bencinanti makan dirimaaf itu indah !

  16. hatiku luka..jiwaku hampa..rasaku kecewa..~jatuh hati pada sajak2 sekamar rindu🙂

  17. I like it…

  18. assalamualaikum,.=))brapa lama lagi harusku menunggu,airmata sudah tak tertahan,.dek kerna nafasmu yang satu,aku terkilan!,..~xde maksud pon,main taip je!~uiittt!,.dh ade org jtuh hti ngan ckgu tu,.haha,.sy smakin sihat,alhmdlillah,.ckgu,jempot ke sne ye,.ahlan,.

  19. Tidak pernah menjadi suciDengan membasuh bencinamun pasti menjadi sucijika mendampingi Ilahiadakala kita perlu rasa bencibenci terhadap apa yg DIA benci

  20. mendalam sngt smpai susah nak faham ni..pakar puitis dia ni..cayalah..hheehee

  21. ada orang tak nak belari dalam hujan ngan gua ?

  22. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o,hahhaa…:)))

  23. Woofer Storm,kata2 yg biasa2 saja…tq singgah komen..

  24. shameel Iskandar.sangt mendalam..kata2 awak…:)

  25. cik :CIKNUURUL,terima kasih buat cik nurul..yg komen entri ni..

  26. ibh,terima kasih….:))

  27. tanpa nama,puisi yg biasa2 saja..tq komen sini..

  28. Cikgu Den,memang sangat tidak menentu sekarang ni…

  29. ♥ manje,maaf itu memang indah..

  30. アヌム ちゃん~~,terima kasih….singgah komen..

  31. Eyrique Ettiqaz,tak ada….:)

  32. PReDicToR,terima kasih…

  33. wahida,kata2 yg biasa saja..

  34. qucachahir,terima kasih…:)

  35. Liza @ Adzriel AB,lagu yg best tu..kak.

  36. Kakzakie,terima kasih kak…

  37. ikatankasihku,biarlah kepiluan itu pergi…

  38. sAsyA,ayat tambahan yg beshh..:)tq

  39. bunga,jgn diamalkan selalu…:))

  40. Schubert Serenade,terima kasih..:)

  41. Fikri Rais,tak..nanti demam..:))

  42. cik chinta,betul..:)) tq singgah komen..:)

  43. Fizalinolie,betul tu puan..jgnlah ada benci..

  44. Lisa Amin,betul..dengan rahmat Nya saja kita semua pasti akan beroleh ketenangan..

  45. Puan Kutu,terima kasih..puan..

  46. terim kasih pada sahabat2 yg sudi komen di entri ini..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: