>pagi nikah…petang dah bercerai…

>

Apa jadinya kalau pasangan yang baru menikah di pagi hari, tiba-tiba memutuskan bercerai pada petang harinya. Itulah kenyataan yang terjadi di Hanover, Jerman.

Seperti ditulis Reuters, pengantin lelaki sudah berusia 50 tahun, sedangkan mempelai wanita berumur 34 tahun. Keputusan cerai itu datang dari keduanya pada hari yang sama ketika pernikahan berlangsung.

Pernikahan yang diadakan pada 26 Jun lalu itu awalnya berjalan indah. Tetapi, menjelang siang terjadi keributan entah apa penyebabnya.

Keributan pertama pasangan yang sudah rasmi suami-isteri itu berpanjangan. Tiba-tiba, si mempelai lelaki yang disebutkan memulai keributan itu ingin memotong rambut sang isteri. Tidak hanya itu, lelaki itu bahkan mengunakan pisau dapur untuk memotong rambut isterinya.

“Dia (suami) akhirnya memutuskan tidak ingin melihat lagi isternyai dan membatalkan pernikahannya. Begitu juga dengan si isteri yang menginginkan hal sama,” kata juru cakap polis di bahagian utara Hanover.

Akhirnya, polis berhasil mempertemukan keduanya pada petang hari melalui telefon untuk berdamai. Tetapi apa yang terjadi. Keduanya malah saling berteriak dan melanjutkan pertengkarannya.

Akhirnya sang pengantin lelaki menjalani malam pertamanya sebagai pengantin baru di tempat penampungan orang tua.



sumber: borak kosong

37 Responses to “>pagi nikah…petang dah bercerai…”

  1. mcm mainan aje perkhawinan ni dorg wat

  2. ish3x…suke2 je nak men kawen and cerai gitu je…apa nk jadi…

  3. As-salam SR..ish.. takutnya.. silap2 boleh jadi kes bunuh kalau tersalah cara..ngeri betul.. mohon dijauhkan..

  4. hehe…kes macam ne pun boleh jadi ke? sblm kawen tu knal la ati budi masing2, baru la damai rumahtangga…

  5. macam-macam betol. Jodoh dyeorang pendek. kalau buat kenduri besar2an lagi membazir.

  6. hehehehehe… macam2 gelagat omputih ni kan…

  7. SalaM…WaH!~ MacaM Tu PuN aDa ea… SBaB RaMBuT Je… haiSH!~ NTaH aPa2 La… (-_-")

  8. ish3.. mcm2 hal eyh..

  9. dah jodoh mereka pendek…

  10. hurmmm…ni la wat sesuatu keputusan mengikut hawa nafsu

  11. haishhh… ader gak gitu eh… selisih jer…

  12. ya allah.apa nak jadi dgn dunia perkahwinan skang ni kan.nsb bek ni bukan umat islam.kalo umat islam wat camni jugak.alangkah sedihnye masjid yg dibina,senang2 diruntuhkan..

  13. ya allah.apa nak jadi dgn dunia perkahwinan skang ni kan.nsb bek ni bukan umat islam.kalo umat islam wat camni jugak.alangkah sedihnye masjid yg dibina,senang2 diruntuhkan..

  14. folow kamu🙂

  15. La.. Duduk dekat rumah orang tua akhirnye..

  16. wow.kisah yang macam niyy pun ada? dasyat betul lah.🙂

  17. na'udzubillahi min zalik..alhamdulillah dilahirkan sbg umat Islam, tempat bergantung, segalanya terserah pada Yang Esa.. :))

  18. aduh..macam-macam ragam manusia ni yer…

  19. Khairil,terima kasih…singgah komen sini…en.khairil

  20. waRDah a.k.a QiQi,semua atas kehendakNya..

  21. Anitafasha,akhirnya..

  22. DrNurhuda,terima kasih Dr..

  23. dya mohamad,dalam beberapa jam, saja kwin dah bercerai….ish

  24. deAnza-wAnda,sangat sadis juga berita ni kan..

  25. umUMRA,betul….:))

  26. hani@debumelukut,betul tu…jodohkan rahsia tuhan ..mungkin ada hikmah disebaliknya..

  27. Fiya Ahmad,tu la tu..mcm2 hal..

  28. SiS NaD,entah apa2 laaa..

  29. Gen2Merah,gelagat yg memberi sedikit iktibar buat semua..

  30. s.y.a.r.q ,jodoh diaorang memang setakat tu..

  31. GaRy™,sepatutnya mcm tu laa

  32. Faaein Talip Roy,wasalamualaikum…betul tu…saya pun berpendapat mcm tu..tak kena gaya buruk padahnya..

  33. haslinda,perkahwiann pada mereka ibarat mainan..

  34. tyka chou,memang rasa mcm maninan..tapi kita tak tahu hal yg berlaku yang sebetulnya..

  35. umur da lanjut tapi perangai masih macam budak2.

  36. storyfromme,berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: