>Jenis-jenis Pengorbanan Suami Yang Selalu Isteri Tak Sedar..

>

Pada akhir zaman yang serba canggih dan moden ini, ramai isteri2 telah lupa pengorbanan yang dilakukan oleh si suami. Mari kita lihat antara apa yang insan bernama suami korbankan untuk wanita yang bergelar isteri..

1. KAIN, kain lebih banyak ukurannya untuk buat baju kurung isteri daripada seluar suami. Suami sanggup beli kain yang banyak untuk isteri.

2. MESIN basuh/mesin parut kelapa/mesin jahit/blender/ oven/dan macam2 lagi mesin kat rumah, semuanya suami lebih rela tak pakai, semuanya ikhlas bagi isteri guna.

3. SABUN, BERUS, PENYAPU, sekarang ni anda semua tahu harga barang semuanya naik. Tetapi si suami sanggup beli setiap bulan untuk isterinya sedangkan suami tak pernah gunakannya.

4. TUALA, suami cuma pakai sehelai saja tuala sedangkan setiap bulan isteri bertukar-tukar tuala..

5. BAJU, suami cuma pakai sehelai saja baju dalam satu masa, tapi isteri pakai dua baju dalam satu masa (baju dalam).. ngeeee…

6. BARANG KEMAS, suami tak pun pakai rantai emas, subang emas, gelang emas. Tapi beli jugak untuk isteri. [ hehhehe]

7. ALAT SOLEK, suami rela tak pakai gincu, maskara, eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi SANGGUP beli untuk isteri. Ini yang paling tak boleh blah ni… membazir… tapi belikan jugak…[ hehehe]

8. KASUT, suami lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah, demi isteri dia sanggup beli yang bertumit tinggi.

9. REHAT, 90 hari isteri di beri rehat selepas melahirkan anak sedangkan suami mungkin akan diberhentikan kerja kalau rehat sebegitu lama.

10. AMBULANS, setiap kali nak melahirkan anak, isteri dapat merasa naik ambulans sedangkan suami, Cuma ikut dari belakang dengan kereta sendiri.

11. TIDUR LUAR, kadang-kala bila ada perselisihan faham, suami berkorban tidur di ruang tamu, sedangkan isteri syok jer.. tidur dalam bilik.


sumber: klik sini


** mode tersenyum2..

32 Responses to “>Jenis-jenis Pengorbanan Suami Yang Selalu Isteri Tak Sedar..”

  1. salam..wah.. SR.. mesti senyum je kan dengan entri ni.. ada maksud tersirat ni.. hahaha..

  2. hehehehehhehe,..ini bkn pengorbanan btol2 ni,ini bikin sy nk gelakk je,.hehe,.comel,.tp mmg la kn,si suami mane la snggup nk pkai maskara gncu bagai,.haisshh,.ehem!,.bile ckgu nk bg sy kad wangi ni?,.cepat2 la,..xsbr nk tgk CIKGI,.heeee..=),.jgn mrh,grau2,.huhu

  3. he he he… jangan bila si suami dah sedia kan segalanya…diungkitnya pulak satu ari nanti..

  4. tu semua nafkah laa kiranya. takkanlah nak berkira mesin basuh, blender semua, suami jugak yang makan, kan?

  5. hahahah..gelak jer duk bca entry nh…kalu suami xbeli pnyapu,sabun,sympu n sgala bgai 2..die gak yg duk complain umah ktr,istri bau busuk la…so mcm mn???

  6. ni bukan pengorbanan dah memang keperluan… hehehehe..

  7. wah!mesti suami SR senyum nih.dapat isteri memahami =)

  8. lebih senang nampak keburukan dari kebaikan

  9. wow2..jom cari is3 mithali

  10. mmg love abeslah klu suami2 mmg cam gitu..cam suami akak..kebanyakkannya mmg ada tertulis di ats..syukurrrr..

  11. huhu…tak de pengalaman…tak kawin lagi…VIDEO HAMSTER

  12. laki kiter dah lama x beli barang emas utk kiter…huhuhuhu

  13. asyik bini jeeee ngandung..bagi la can kat laki plk !!! kuikuikui..

  14. Jangan selepas ni keluar pula entry lain untuk pengorbanan isteri yang selalu suami tidak sedar..;)

  15. suami jgn berkira dgn isteri, dlm setiap pendapatan suami ada hak isteri yg perlu ditunaikan…

  16. hehe..walaupun kadang2 bnda ni nmpk simple tapi penuh bermakna kan..:)

  17. itu ye pengorbanan suami.. tapi masih lagi si isteri kadang2 tak nmpak kan..

  18. assalam..hehe.. mmg besar pngorbanan tu😉

  19. hahaha..lawak..lawak..

  20. Sallam,Alahai begitu besar sekali pengorbanan, apa plak pengorbanan isteri.

  21. Alamak berkiranya.

  22. ada juga barang pekakas rumah semua isteri yang beli,laki tu goyang kaki je^"^

  23. ceh,,pgorbanan la sgt😉

  24. salam SR, kelaka la bab tuala n baju tu.. ape plak suami xpakai sabun,, nak basuh baju dia yang berlambak tu ape? haha

  25. huhusangat menyentuh jiwa

  26. hahaha…begitu dasat pengorbanan sang suami itu yer..sampai meremang bulu ketiak akak ni…pas ni nak pelok cium suamilah.pasal tak beli lipstik utk diri sndiri..ngengenge….

  27. Aik..semua nak kira ker mana aci cam tuh…kelakar pun ada…sampai wife naik ambulans pun awak teringin, tak bertempat punya kemahuan…beranak teringin tak???hehehe….

  28. hanya senyuman yang mampu chinta ukir..hehheh..byaknye pengorbanan seorang suami kan..

  29. wah info yg bernas… apa kata buat entry tentang pengorbanan isteri yang selalu suami tak sedar pulak ya… ini permintaan ni..

  30. aduhai…..itukah yg dinamakan pengorbanan?????????? no 1-9 tu dah t/jwab suami..apo nak dikato…..terpaksa..

  31. haha..entri perli memerli.. i like. haha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: