>hujan malam ini..

>

Malam:
angin berbisik kepada pelepah kelapa
yang hujan akan tiba
daun kering dan kotak kertas
berlari-lari
dalam kehujanan
bulan pun telah pulang.

Subuh:
kenangan bertakung di tepi-tepi jalan dan lubang-lubang
titisan di kaki jendela bercerita
kaca berkabut hampir menangis
langit pun turut muram.

16 Responses to “>hujan malam ini..”

  1. Assalamualaikum Sekamar Rindu,Sayu bila baca nukilan sekamar rindu malam ni apabila diiringi oleh lagu seal with kiss. Nostalgia. Teringat masa belajar satu ketika dulu.

  2. sgt mndalam mksud puisi ckgu,.nk bljr,.hik3,.ade sbjek puitis sekamar rindu x?,.ngahngahngah,.

  3. :)indahnya bahasa . .

  4. hujan di hati malam ini…

  5. awan turut muram,mungkin ia faham,biarkan segalanya silam,yg kedepan, usah diabai:)

  6. merenung mlm yg tiada bulan dan bintang..sayu hati bila mengingatinya..ya..hanya padanya yg maha agung..

  7. kat beijing hujan batu menimpa

  8. hujan juga adalah rahmat yang sangat besar dari ALLAH SWT

  9. salam ziara sekamarrindu,penatt tak hilang lagi..pas balik kerja terus terkam laptop..hihiMalam:malam-malam ku lalui sunyi tanpamu disisi..aku kedinginan..p/s..terima kaseh yg tak terhingga kpd SR…kerana maseh sudi letak link blog ATEHQSHE…thanksssesungguhnya cikgu memiliki sekeping hati yang telus…bertuah insan yg dpt memilikinya…:)))

  10. datang melawat blog sekamar rindu setelah sekian lama tak berhubung;D

  11. mlm ni pun hujan lagi……syokkknye tido..huhuhu =)

  12. dah lama ase x terjah blog SR…sungguh undahnya bahasa…dan amat mendalam maksud tu..huhhu

  13. wah sungguh puitis kata2 ini😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: