>bicara pada senja nan merah……

>

senja petang ini…. sempat saya berlabuh pada satu ruang. ruang dingin dan hampa juga sunyi. sepertinya kesepian menyimpan banyak cerita tentangnya. kegelapan yang mendera menghasilkan suasana mengcengkam yang tak biasa dihuraikan dengan kata.. bukan menakutkan, hanya misteri. Tak dapat diselami.oleh perasaan.

kesedihan bergulir di tiap sudutnya. udara lembab melata dan membiaskan aroma yang hening. saya berusaha menikmatinya. ruang ini kosong seperti tanpa makna. namun saya tahu kekosongan justeru mengisinya dengan banyak cerita yang ada. ada kenangan di sana. mungkin ruang ini pernah terisi sebelumnya. saya berputar mencari sedikit tanda. hanya kesedihan yang saya rasa. hanya suara tangis yang terngiang hingga petang. pilu. seperti ada yang tertinggal tanpa rasa.

saya menyapu dindingnya dengan tangan. dingin. tapi tak berdebu. pasti ruang ini baru saja ditinggalkan. tapi mengapa begitu dingin? mengapa begitu hampa? Ah, saya tidak kuat lagi. saya berlari keluar dari ruangan kelam itu. airmata saya terjatuh juga . Saya beranjak menjauh tak menoleh ke belakang. ruangan itu saya tinggalkan. senja menjadi malam. . Saya berharap suatu saat ruangan itu terisi. Menawarkan kehangatan dan tawa yang pun banyak bercerita lagi. Mungkin nanti. Mungkin suatu hari nanti, saya kembali dan dia kembali…[ mungkin ]

10 Responses to “>bicara pada senja nan merah……”

  1. Abang ni kenapa yekk?? macam orang frust tapi x hilang pedomen je saya tengok..he3.. just kidding.. gurau2 di waktu maghrib..

  2. kita perlukan ketenangan untuk mengembalikan semula kekuatan.. semoga kembali dengan semangat dan usaha yang baru… (",)

  3. saya suka semua nukilan kmu

  4. best ayat kamu,,, huhu

  5. sangat puitis…🙂

  6. puitisnya…dah lama saya x baca ayat2 sebegini, btw, salam perkenalan..:)

  7. Astarfirullah…tergamaknya pijak anak kucing tu…kita kalau tepijak ekor dia pun dah rasa salah gile…ish ish ish…

  8. ya Allah,..smpai cmtu skali kisah hdup cikgu,..sy doakn moga SR jumpe ngan seseorang yg dirindu dn mngukir kmbali knangan indah lalu,..smoga Allah merahmati usahamu,..:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: