[ kejam ] Suami Bunuh Isteri Dengan Tukul Depan Anak

TRIBUNNEWS.COM – Seorang suami bernama Graeme Penglase (47) dijatuhi hukuman 22 tahun penjara kerana dinyatakan bersalah membunuh isterinya menggunakan tukul di depan anak-anak mereka. Demikian dilaporkan Sydney Morning Herald, Kamis (28/7/2011).

Joanne Penglase (39) mati dengan pukulan di kepala di depan dua anak mereka yang masih kecil pada bulan Juntahun lalu. Ia meninggal dalam pangkuan ayahnya.

Dalam perbicaraan di Mahkamah di Bendigo Supreme Court, Victoria, Australia, itu terungkap jika anak-anak mereka meminta agar ayah mereka berhenti memukuli kepala ibu mereka. Namun, si ayah mendorong anak-anaknya lalu terus memukuli kepala Joanne.

Pendakwa raya, Diana Karamicov mengatakan di depan hakim bahawa anak-anak itu berlari keluar dalam keadaan menangis lalu menghubungi saudara mara mereka.

Tak berapa lama kemudian, mereka tiba dan melihat anak mereka sudah berlumuran darah. “Saya menggenggam jemarinya dan lengannya dan mendengar lenguhannya,” kata si ayah dalam kesaksian tertulis di depan mahkamah

Pasangan ini menikah selama 14 tahun namun mereka sempat berpisah di awal tahun 2005 kerana kekerasan dalam rumah tangga. Dalam perbicaraan diungkap jika Penglase yang memiliki catatan buruk penggunaan ubat-ubatan dan minuman keras minum selama 12 jam sebelum akhirnya menyerang isterinya.

p/s ..tak abis-abis kekejaman pada wanita…!

5 Responses to “[ kejam ] Suami Bunuh Isteri Dengan Tukul Depan Anak”

  1. ya Allah, kejam nye lelaki tu !kesian ibu nye.anak anak dorang mesti trauma.

  2. ya Allah, apa nak jadi zaman sekarang ni. dengan suami sendiri pun dah takleh nak percaya😦

  3. Astaghfirullahalazim, manusia semakin kejam.😦

  4. Astaghfirullah…the world is full of sick people

  5. MasyaAllah…ade juga org yg sggup buat mcm ni..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: