Sedar Rumah Yang Nak Dirompak tu Miskin, Pencuri Pula Sedekahkan Duit Pada Tuan Rumah

TRIBUNNEWS.COM – Sekumpulan pencuri memecah masuk ke rumah seorang isteri (janda) berusia 91 tahun. Namun, setelah mengetahui perempuan itu sungguh miskin maka pencuri itu meninggalkan wang sebanyak 500 roubles (Rp 153 ribu) agar ia boleh memenuhi keperluan hidupnya. Demikian dilaporkan Daily Mail, Sabtu (30/7/2011).

Sekumpulan pencuri itu masuk ke rumah veteran perang Rusia di wilayah Kirovsky dan hanya mendapatkan janda berusia tua dengan benda-benda yang berhamburan. Tak ada benda yang hilang dan sejumlah wang pun ditinggalkan.

“Seluruh kotak saya dibuka, jendela dihancurkan, dan semuanya bersepah. Tak ada yang hilang dan sepertinya mereka tahu saya sangat miskin dan tak mengambil apapun serta meninggalkan wang,” kata Zinaida Makarova.

“wang ini akan membantu Anda,” demikian tulis pesan itu. Polisi tempatan bernama Anatoly Gorbunov belum pernah melihat hal seperti ini. “Saya belum pernah melihat hal ini dalam jangkamasa waktu 40 tahun,” katanya. Zinaida membingkai surat pencuri dan wangnya digunakan untuk membeli keperluan buat cicitnya.

p/s: pencuri yang baik hati..

6 Responses to “Sedar Rumah Yang Nak Dirompak tu Miskin, Pencuri Pula Sedekahkan Duit Pada Tuan Rumah”

  1. pencuri yg baik hati…?

  2. wahh..amalan baik dihitung disitu..

  3. xsemestinya org jht tu xde hati & perasaan.. kkdg2 ia lebih tulis dr org yg baik..šŸ™‚

  4. baiknye. siap bg duit ag tu. dia pon da tau rumah org tu buruk, yg gi pecah masuk watpe?huhu

  5. sejahat-jahat pencuri ni nak mencuri pun, tergerak hari diorang nak tolong nenek tu..

  6. macam Robin Hood plak yeh..mencuri untuk menolong si miskin :)tak sume org jahat betul2 jahat..tak sume owg baek betul2 baek..wallahualam..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: