Tips Menghilangkan Rasa takut Menonton Cerita Hantu di rumah

Sesetengah orang langsung tak tidur malam sebab bila nak masuk tidur je mesti terbayangkan hantu tidur di sebelah dia. Hal ini terjadi kerana sejak usia kecil, merek sering tengok filem-filem dan drama hantu. (Eh, ini bukan fakta sebenar tau, mana ada orang tak tidur langsung.. hehe) Jadi, saya ingin berkongsi sedikit tips bagaimana mahu mengurangkan rasa takut bila tengok filem hantu lebih-lebih lagi tengok pada tengah malam, secara berseorangan dan dalam gelap gelita. Jom baca :

  1. Sebenarnya keseraman dalam filem hantu datangnya dari kesan/effect suara. Lepas ni, cuba tutup suara pada televisyen, mesti rasa takut bila tengok filem hantu itu akan hilang.
  2. Menonton filem hantu secara ramai-ramai ( ajak mak ayah, kakak dan seluruh ahli keluarga) akan menghilangkan rasa takut, malah akan menambahkan keseronokan.
  3. Lepas ni, sebelum tengok cerita hantu, cuba pasang banyak lampu, sambil tu dengar lagu mp3.. mesti dah tak takut lagi tengok cerita hantu.
  4. Kebanyakan wajah hantu memiliki wajah yang kelakar. Lepas nie masa muka hantu keluar je, korang gelaklah.. hehe
  5. Dan cara yang paling baik sekali, cuba pejam mata dan tengoklah cerita hantu.. mesti tak takut lagi.. hehe..

p.s….bulan2 pose ni mana ada hantu kan?..so tak yah dok takut2..

8 Responses to “Tips Menghilangkan Rasa takut Menonton Cerita Hantu di rumah”

  1. haa.. btl3…

  2. hikhikhik..kelaka je..šŸ™‚

  3. hahahaha..no 5 tu mmg selalu try..dan kalau boleh tak tengok langsung pun dah rasa aman..hahaha

  4. hahaha..y plg TEPAT nyer y nombor 1 tuh coz sy mmg suke sgtla tgk cte antu kat umh..slalu xd org tman tgk sorg la TAKOT tp nk tgk jugak so….SY MUTE KAN SOUND nyer la kurg r takutl..hahha so beik xyah tgk la kn.. =D

  5. suka tengok citer antuuuuuuu!hehe..best pas 2 takut bila kene tinggal sorang kt umah.haha

  6. hehe,,ira selalu nye tengok crita hantu reramai dengan kekawan,,so tak jadi takot sangat laa,hee

  7. haha selalu tengok cter hantu melayu, kene gelak dengan kitorang coz makeup fail!! haha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: