[ gambar ] Inilah gambar pasangan burung yang membuat jutaaan rakyat Eropah dan Amerika Menitiskan Air mata

Seekor burung betina terkapar di pelantaran dengan keadaan tubuh yang parah.

Pasangan jantannya membawakan makanan kepada burung betina dengan kasih sayang

Burung jantan sedang memberi makan kepadanya, tak lama kemudian burung betina itu mati terkulai. Burung jantan merasa terkejut dan cuba mengangkatnya.

Burung jantan akhirnya menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah mati. Ia kemudian “menangis” di hadapan kekasihnya yang telah mati kaku
.
Sambil berdiri di samping tubuh kekasihnya sambil “berteriak” dengan suara yang sangat menyedihkan seolah-olah meratapi kematian kekasihnya
.
Akhirnya ia menyedari bahawa pasangan yang dicintainya telah meninggalkannya dan tak akan boleh hidup kembali bersamanya. Ia berdiri disamping tubuhnya dengan sedih dan duka yang mendalam.(perhatikan wajahnya)

Gambar pasangan burung ini dikhabarkan diambil di suatu tempat di wilayah Republik Ukraine, ketika burung jantan tersebut sedang berusaha menyelamatkan pasangan betinanya.Jutaan orang di Amerika dan Eropah menitiskan air mata setelah menyaksikan gambar-gambar ini.

Gambar-gambar di atas juga sesiapa yang mempunyai perasaan yang halus pastinya akan turut tersentuh jiwanya.. Temannya yang dulu sering bersama membelah awan terbang bersama-sama kini sudah tiada….tinggallah dia keseorangan..meniti hari-hari yang sukar tanpa orang yang disayang.. Semoga mendapat serba sedikit iktibar di atas gambar-gambar teersebut..


credit for : Borak Kosong

50 Responses to “[ gambar ] Inilah gambar pasangan burung yang membuat jutaaan rakyat Eropah dan Amerika Menitiskan Air mata”

  1. memang menyayat hati.. burung pun ada perasaan jugak.. =(

  2. Salam.Wahh saya pernah buat entri yang serupa, dua minggu yang lalu kot rasanya.🙂 tapi hmm saya tak tahu ohh rupanya gambar ini ada signifikasi lain ehh ..

  3. wahhtersenth dikalbu even burung je pon

  4. huwaa sedihnya.binatang pun tau menghargai pasangannya.tiba2 teringat filem animasi 'RIO'

  5. wahhh tragisnya cerita pasangn burung nie….sadis…=(

  6. huhu..ni yang emo ni..huhu

  7. pengajaran kepada manusia supaya lebih bersifat perikemanusiaan sekarang. meleleh dah nih. huhu.

  8. Semoga kita mengambil iktibar daripada kisah burung ini betapa kasih dan sayang itu antara perkara yang penting dalam kehidupan kita…..

  9. :') cx pernah baca kisah ni. sedih. cinta itu adalah anugerah Allah. bukan hanya pada manusia tp kepada semua hambaNya ..

  10. sedihnya.. huhu.. susah nak jumpa manusia sendiri yang sayang org lain macam ni

  11. sweetnye burung ni..sedi sangat :(nak nangis rasa..

  12. sedihnya…mmg boleh tersentuh hati bila tgok gmbar2 nie..sgt tragis..

  13. wow.. giler romantik burung ni

  14. sedeynyaa , kesiann brung jantan tuu =(

  15. salam…mati itu pasti dirasai oleh setiap yang bernyawa…bila terpisah jasad dan nyawa, pasti ramai yang meratapi…yang ditinggalkan perlu tabah menerima hakikat kematian…kerana Dia mengaturkan yang lebih baik untuknya…

  16. kalau tak silap, burung jenis tuh akan setia menunggu di sebelah bangkai burung tu selama 10 hari.. kira macam dia berkabung.. *hebat ciptaan Dia..

  17. Ayie,satu info tambahan yg saya baru tahu..terima kasih atas maklumat ini..

  18. simanis,mati itu memang pasti..kerana kita tidaklah kekal di dunia ini..

  19. nadh yaya,sangat kesian…itulah hakikat kehidupan di dunia ni..

  20. Saiazuan,sungguh romantis kan?…

  21. ♥ cik_farah ♥,terima kasih atas komen anda..

  22. Terbang Bersamaku,memang ada tersentuh rasa…tersentuh jiwa…

  23. Azie Azman,memang rasa sedih…

  24. liya alia,kadang kala ternampak kasih sayang haiwan lebih bermakna lagi..

  25. cx's,ya benar..cinta anugerah Allah pada semua mahklukNya..

  26. CETUSAN SEIKHLAS RASA,semoga kita semua dapatlah sikit pengajarannya…

  27. Siti Nadzirah Zakariah,betul tu…tapi masih ada manusia lebih kejam…dan hilang sifat2 kemanusiaan..

  28. Nina Athira-misu,agak sedih kan..

  29. ::Mastura Zakaria,terima kasih komen sini..

  30. -misz zela-,sungguh tragis..dan pastikan akan membuka mata serta pengajaran buat kita semua..

  31. ||aLeaSaRa||,memang kita dapat rasakan itu…

  32. farah hanim,memang rasa tersentuh…

  33. HasrulHassan [HH],ya…pernah buat entri? nanti saya akan lihat..gambar ini ada signifikasi yg lebih luas….

  34. Faaein Talip Roy,sungguh tersentuh rasa dan jiwa…

  35. wahhh, memang terharu tgk gmbr tuuu. huhu:/

  36. burung pun macam ada perasaan sedih .

  37. mmg menyayat hati la😦

  38. binatang lagikan penuh kasih sayang, sedangkan manusia yg ada akal sempurna masih ada yang buta tentang kasih sayang…salam ziarah dan perkenalan dar saya =)

  39. sungguh tersentuh…..

  40. kasih sayang antara binatang..kita manusia ni lg teruk dr binatang..pukul anak lah..pukul bini lah..pukul suami lah..bunuh ibu lah..kejam btl

  41. abah khalisha,itulah hakikat yg berlaku dalam masyakarat kita skrg…suami simbah isteri dengan asid…pukul isteri..bunuh dan rogol anak sendiri….

  42. anGah,memang tersentuh…

  43. CikGu Ma,kadang2 terasa malu dengan haiwan…terima kasih..singgah dan komen sini.

  44. sitihelminakay,sangat menyentuh rasa dan jiwa..

  45. sitihelminakay,sangat menyentuh rasa dan jiwa..

  46. zuhaida,ada….:)) memang ada,,

  47. nabila faryzza,'siapa yg melihat pasti akn rasa terharu..

  48. salam…terima kasih ats komen2 anda semua di sini..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: