[ Kesian Pengantin Perempuan Tak Datang, Pengantin Lelaki Kahwin Pengapit Pengantin

TRIBUNNEWS.COM – Untuk menghindari rasa malu kerana pengntin wanita tak muncul saat upacara pernikahan, seorang pengantin lelaki memujuk pengiring pengantin agar bersedia menjadi pengantin wanita.

Awalnya keduanya sepakat bahawa itu upacara itu adalah pernikahan palsu. Namun, ia kemudian jatuh cinta dan memutuskan untuk benar-benar menikahi pengiring pengantin perempuan tersebut.

Dikutip BBC, upacara pernikahan ini dilangsungkan November lalu di Taiwan. Namun, kedua mempelai terlibat cek-cok soal jumlah tamu yang akan diundang.

Pertengkaran ini membuat mempelai wanita tidak bersedia hadir di acara pernikahan.

Agar tidak merasa malu di hadapan para undangan, mempelai lelaki meminta pengiring pengantin menjadi mempelai wanita.

Setelah pernikahan itu, pengantin lelaki mengajukan gugatan ke pengadilan Taiwan. Pengadilan menjatuhkan hukuman denda kepada pengantin wanita tang tak hadir itu, agar membayar 8.620 dolar AS atau sekitar Rp 86 juta sebagai kompensasi kepada bekas pengantin lelaki

sumber: klik sini

13 Responses to “[ Kesian Pengantin Perempuan Tak Datang, Pengantin Lelaki Kahwin Pengapit Pengantin”

  1. tudiaaaaaaa…ni betui2 jodoh kot ni

  2. cepat nau jatuh cinta,,haha

  3. x kesah la..janji kawen…hehhe

  4. pengantin pompuan plak main2 cak2 terus pgntin laki kawen org lain.wakakaka

  5. macam drama plak kan.. :))kat M'sia pun penah jugak terdengar berlaku perkara cam nie…huhu.. kalu x suke tanak kawin ke bagitau la awal2.. xla memalukan semua pihak..adesss..

  6. macam2x.. kesian yg jadi bidan terjun tu

  7. dah tak ada jodoh nak buat mcm mn..mungkin pengapit tuh adalah jodoh yg terbaik utk pengantin lelaki..ucapan utk ke2 mempelai, Semoga berbahagia hingga akhir hayat..

  8. dah tak ada jodoh, nak bt mcm mn..mkin pengapit tuh jodoh terbaik buat pengantin llaki..:D "Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat..:D

  9. ada jugak ye kawin tamau datang

  10. pengantin perempuan tu igt ini hal yg boleh dibuat main main ke? ikut suka je nak datang atau tak.huhu

  11. seb baik depa betoi2 jatuh cinta…huhu

  12. msti si pengantin perempuan lari ngan laki lain ni.. ish2

  13. Jodoh yg telah ditentukan Allah.🙂 mcm sweet pon ade. tp tk memasal je pgntn yg tk dtg tu kene denda. heheh egt murah2 ke persiapan kahwin zmn skrg ni? huhu naseb.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: