[ gambar ] Jom Tengok Kereta Kasut Yang Pertama Di Dunia..

kereta kasut pertama di dunia

boleh bawa isteri dengan kete ni..
Sebuah kilang kasut di China telah mengeluarkan sebuah kereta kuasa eletrik dari kasut raksasa. Ia dapat membawa dua orang hingga 250 batu dengan kelajuan sehingga 20mph pada satu kali caj bateri yang terletak di bawah kerusi pemandu.
Kulit dibuat dengan cara yang sama seperti kasut normal tetapi pada skala yang lebih besar, dengan menggunakan kulit dari lima ekor lembu. Jurucakap syarikat Kang Shoe mengatakan bahawa waktu enam bulan diambil untuk merancang dan membina kereta dengan kos sekitar £ 4,000.
Syarikat itu telah mendemonstrasikan kenderaan aneh tersebut di luar pejabat pusatnya di Wenzhou di Wilayah Zhejiang, China timur.
Presiden syarikat iaitu Wang Zhengtao mengatakan ianya direka sebagai alat promosi dan dia merancang untuk membuat 40 buah untuk diletakkan di kedai-kedai di seluruh negara itu.





p/s kan best kalau saya ada kereta ni..leh drive gi bazar ramadhan dengan kereta mcm ni…
credit : klik sini

7 Responses to “[ gambar ] Jom Tengok Kereta Kasut Yang Pertama Di Dunia..”

  1. hohoho…cool ! :)nak naiiiiiiikkkkkkkkk !

  2. wow! tp boleh muat dua org jerk. tk besh. huhu.. tp blh je ramai2 dok ats dpn kasut tu. hak3.. btw, SR pn nak jgk ke? nk g bazar? confirm org tk balek b'buka. kui3

  3. mesti femes lepas bawak keta ni.. suma org tengok..hee

  4. romantik tapi besar sangat lah…bazar ramadhan sempit2 lorong nya…habis awak rempuh kanopi semua nanti haha…

  5. comeyyllll… tapi sempitt… 2 org je boley… sape ak ikut kene dok kat depan tu..wiwiwiwi

  6. cool.. tp xde bumbung..so konsep dia mcm naik moto je la kan? hehe

  7. mesti bau busuk kete tu, bau kasut..heheee

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: