Isteri sedar tak pandai masak minta diceraikan. [ berita yang sedih]

CAIRO – Seorang wanita yang berasal dari Mesir meminta perceraian setelah dirinya sedar suaminya lebih memberi tumpuan kepada masakan berbanding memberi tumpuan kepada dirinya.

Mohammed Said, seorang koki di Hotel Cairo, mengejutkan keluarganya ketika dirinya memasak untuk makan malam pada awal bulan Ramadan. Saat itu, seluruh anggota keluarganya tengah berkumpul untuk menunggu waktu berbuka puasa.

Said menunjukkan bakat memasaknya yang didapatkan semasa berugas di hotel. Dirinya pun dilihat dapat mengalahkan isterinya dalam soal masak memasak.Nahal, dalam hal memasak. Demikian seperti dilaporkan RIA, Khamis (11/8/2011).

Nahal pun akhirnya meminta cerai kepada suaminya setelah kedua puteranya meminta ayahnya terus memasak untuk keluarga. Anak-anaknya pun menyatakan lebih menyukai masakan yang dimasak ayahnya daripada ibunya.

Meski demikian, mahkamah di Mesir terpaksa menunda proses pengadilan kedua pasangan suami isteri tersebut sampai akhir bulan Ramadan. Pengadilan berharap Nahal akan mempertimbangkan pilihannya, kerana tanpa perceraian keharmoniian di keluarga Said akan tercipta.(rhs)





sumber:


http://international.okezone.com

21 Responses to “Isteri sedar tak pandai masak minta diceraikan. [ berita yang sedih]”

  1. alahai kesiannya kat Nahal. supposed husband tkleh la t'lalu ye2 sgt. kasi la peluang pd isteri. bile dia wut cmni, anak2 pon smpi ckp trs trg yg mengecikkan hati isteri. ish. tk patot.. kalo cx pon kecik aty kot. accept la wife sedia ada.

  2. sampai mintak cerai?? hmmm

  3. kesiannya.. tetiba rasa takutlah nak kawen.. tak reti masak gak.. adoiyai..

  4. macam nie pon ader? aduiii

  5. aduhai.. cam ni pun bleh… ni mesti kes rasa tersisih… =p bagus ape mcm tu.. klu sy, seronok nye dpt laki pandai msak,. kite just tolong2 n goyang kaki jer.. brsyukur la…

  6. Nape wife die takmo belajar dengan suami die…

  7. Assalamualaimu..adoi prob macam neh pun ader….takkanlah takleh nak terima kekurangan&kelemahan diri? patutnya ambik kelebihan suami tur untuk membina rumahtangga yg bahagia..isteri duk rileks jerlah bior dier masak 'senang kerojer aku, idak penat masak' kater isteri dalam hati hahaha

  8. mmm byk jgk iktibar pglman n ilmu dr crte ni…

  9. sampai mcm tu sekaliyer….

  10. kalau syg isteri terimalah kekurangan isteri..

  11. Kalau saya lah..syukur Alhamdulillah. Mungkin husband minat memasak, maka kita boleh teruskan dengan kerja rumah yang lain. Untunglah husband dia membantu.

  12. laaaa..sebab tak pandai memasak pon boleh jadi kes penceraian… ermmm…bertuah badan kalau dapat husband yang pandai memasak…

  13. kesian jgak kat wanita tu…mesti dia rasa rendah diri sangat2..so kepada kaum wanita, rajin2 beljar masak ye.hehelaki pun kena la tau jgk masak.betul tak:)

  14. sampai macam tu…haihhh

  15. Best per kalau dpt suami yg pandai & rajin memasak…

  16. kecik nya hati kalau jadi mcm ni…

  17. ala..macam-macam la…buat susah …x buat lagi susah..ish ishhh

  18. Cr pown tak reti memsak sgt.. Simple2 je reti..

  19. Kesiannya nahal. tapi dia tak sepaptutnya mintk cerai. kan Allah tak suka. Mungkin tu ujian kasih sayang untuk dia. Semoga dia tabah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: