[ gambar ] Inilah Ayam Yang Dilatih Menjadi Pemain Bola Sepak Profesional










Bukan hanya manusia dan gajah yang suka bermain bola sepak, di China ada juga ayam yang dilatih khusus menjadi pemain bola sepak secara profesional.

Zhang Lijun melatih ayam-ayam ini sejak tahun 2007. Kepandaian ayam-ayam didikannya dalam mengggelecek bola layaknya para pemain profesional. Dengan menggunakan sayap dan kaki mereka menyepak bola ke arah gawang dan berjaya menjaringkan gol,

Selain sebagai pelatih, Zhang Lijun juga bertindak selaku pengadil dalam pertandingan bola sepak antara ayam- ayam di seluruh China. Mungkin suatu hari nanti akan ada Pertandingan Bola Sepak World Cup Khas untuk ayam, mungkin juga kan..??





6 Responses to “[ gambar ] Inilah Ayam Yang Dilatih Menjadi Pemain Bola Sepak Profesional”

  1. macam macam zaman sekarang ni, hehe

  2. ayam laga.. hehe kalau ad perlawanan ayam mengelecet bola di msia pasti ramai yg akan jd kn ia sbgai perjudian.. haha😀

  3. biar betul…ayam main bola

  4. ayam pun nak main bola jugak hahaha

  5. terbaik! huhu

  6. ikat leher ayam tu dh mcm leher anjing lak

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: