[ gambar ] Adakah ini dikatakan Kasih Sayang?


Kerana terlalu sayang mahu melindungi anak daripada mangsa penculikan, seorang ayah di China merantai anaknya yang masih berusia 2 tahun yang bernama Lao Lu di lampu merah pinggir jalan raya dengan menggunakan mangga agar anaknya tidak dibawa lari orang..







Tindakan rutin ini sering dilakukan oleh ayah budak ini terpaksa meninggalkan anaknya untuk bekerja menghantarkan barang keperluan kepada pelanggan.






selepas tamat melakukan kerja-kerja lelaki ini
akan mendapatkan anaknya dan mendukung dengan penuh rasa kasih dan sayang..






apakah itu kasih dan sayang?

10 Responses to “[ gambar ] Adakah ini dikatakan Kasih Sayang?”

  1. oo mak aii..tak sampai hati nak tinggalkan anak mcam tu..huhu..tp mgkin itu cara dia..lain org lain cara menunjukkan kasih syg.huhu

  2. ade ke manusia macm tu?terkejot !kesian anak kecil itu, huhu

  3. Cik Bell,saya pun rasa mcm kejam pula..:)

  4. Cik Eliza,mungkin ada sebab2 yg tertentu..ayah dia membuat mcm tu..

  5. anak dia di ajar untuk berdikarišŸ™‚.. mia ase, ayah dia pun tpkse kot.. smata2 na mcari duit.. untuk anknye, dia tpkse bkorban..

  6. muLan mia,mungkin juga…

  7. 2 tahun? baya anak kak liza je.. tak sanggup le. sanggup dukung kat belakang sambil buat kerja.

  8. kesiannya..tp mmg pnh tgk la rg wat cenggitu, kat mesia plak tuh. melayu agi tuh, tp dy pakai tali yg sangkut kat tali pinggang budk tuh, dah cam puppy plak dy wat..sumer sb nak ngelak budk tu ilang sb nak beli belah..humm..klu camtu, apa cer plak nak ckp..huhu

  9. rasanye, jika dimalaysia pasti bdk comel tu akan hilang. xpon pihak polis bawak kebalai.. umm jika sara ialah ayah bdk comel tu, sara akan bwk je bdk comel tu ke tempat kerja.. asalkan sara xtinggalkan dia keseorangan.. kecian sgt..šŸ˜¦

  10. Ya allah. sgt comel anak kecil ni. sgt kesian jugak. bapanya maybe terpaksa kerna syg akan anaknya even cara itu tidak sepatutnya dibuat tapi siapa tahu kan keadaan sbnr seorang ayah disanašŸ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: