[ Pelik ] Inilah Telur Masin Yang Direbus Dengan Menggunakan Air Kencing Di China..




Inilah Telur yang unik. Dipanggil telur perawan di China.Telur Perawan sebenarnya telur dimasak dalam urin anak laki-laki muda. Luar biasanya menjauhkan diri dari makanan setelah mereka tahu bagaimana mereka dibuat, namun mereka sangat popular dengan penduduk setempat terutama meskipun tidak murah – setiap biji telur dijual sekitar 1,5 yuan setiap (US $ 0,23).

Kebiasaan aneh bahkan telah dinominasikan sebagai warisan budaya kota sebagai Dongyang orang mengatakan telur memiliki rasa yang sungguh enak sekali

Menurut laporan setempat, anak sekolah di Dongyang buang air kecil ke dalam tong plastik ditempatkan di luar kelas mereka, yang kemudian dikumpulkan oleh penduduk di dekatnya. Guru -guru telah menerima praktik dan bahkan mengingatkan anak-anak untuk tidak buang air kecil ke dalam baldi jika mereka sakit


Penjual telur mengatakan memasak telur perawan adalah seperti teh telur memasak dengan panas yang tepat dan waktu.

“Telor ini begitu sedaphingga saya mampu makan sepuluh telur sehari,” kata seorang wanita bermarga Liu, yang pindah ke Dongyang beberapa tahun yang lalu dan mengembangkan rasa untuk perawan telur. “Saya tidak pernah makan sebelum saya datang ke sini tetapi saya ketagih sekarang.”

Namun, tidak semua orang Dongyang suka. Salah satu warga setempat bermarga Li mengatakan ia belum pernah mencicipi telur perawan. “Saya tidak tahan bau. Ini mengerikan,” katanya.

Pembekal tempatan akan memberitahu anda bahawa telur ini dapat membantu mencegah rasa mengantuk, pitam dan melegakan tekanan pada seseorang yang memakannya..



22 Responses to “[ Pelik ] Inilah Telur Masin Yang Direbus Dengan Menggunakan Air Kencing Di China..”

  1. SALAM,TELUR INI ADA JUAL KAT SINI KE? LF NI SEKALI SEKALA ADA BELI TELUR MASIN KAT PASAR !

  2. yucksss ! mcm dah takde makanan lain =.="

  3. kotor gile..eeuuwww

  4. Eh bimbang juga ni.Hati2lah kalau kesana tu!!!

  5. baca je rasa nak muntah dah

  6. wah..ada jgk telur cmni……tkot nk mkn…..haha…pape pon nice blog..i follow u back dear….thx erk..

  7. wekkk….bg sejuta pon aku xnak makan..gelap hati makan mende kotor

  8. eeeeeeeeee… kalau 'poo-poo' boleh dijual… doranglah yang 1st akan buat…

  9. salam SR,eeee… diaorg pelek sungguh lah…tak lalu aku walaupun aku peminat telor asin…

  10. eeiwww. x sangup nak memakan nye.

  11. salam sr..owh tidak.. tetiba rasa geli plak nak makan telur rebus.. [-__-]

  12. salam sr..owh tidak.. tetiba rasa geli plak nak makan telur rebus.. [-__-]

  13. teruknya, geli lah. . mcam xde inisiatif lain untuk mndptkn kesan yang sama. ceteknya pemikiran mereka. .

  14. eiii pengotor betul la…

  15. eeee…..ape ke peliknya menu…

  16. uhhh mcmne nk de selera nk mkn nih ??

  17. euwww.. geli gile.

  18. pergh kembang tekak.ahha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: