[ gambar ] Jom Lihat Nilai-Nilai Kemanusiaan Yang Terdapat Pada Orang Utan [ pasti ada tersentuh jiwa dan raga.]

si ibu akan membawa ke mana saja anaknya..tak ada istilah tinggal anak.

si ibu sangat menyayangi anak dengan penuh mesra sekali

di saat anak ketakutan, si ibu akan memeluknya dengan erat

walaupun ada makanan yg sangat sedikit..si ibu akan mengutamakan anaknya

si ibu akan menjaga anaknya dengan penuh kasih sayang

dalam apa juga keadaan sekalipun si ibu pasti menjaga anaknya dengan sabar

si anak yang baru lahir diberi beri pakaian..hehe [ betul-betul sayang ni..]

20 Responses to “[ gambar ] Jom Lihat Nilai-Nilai Kemanusiaan Yang Terdapat Pada Orang Utan [ pasti ada tersentuh jiwa dan raga.]”

  1. haiwan pon tau sayangkan anakmanusia sekarang sanggup bunuh anak sendiri. ish3

  2. berbeza dgn manusia yang berhati kejam..binatang pun tau sayangkan anak

  3. itu la pasal..sebab tu ramai yang cakap, manusia nih lebih kejam dari binatang..hihi

  4. salam. yep btol tu. ada anak pun dibuang. kejam lg dibunuh.😦

  5. alahai kiutnya…..

  6. manusia je yg tak tahu syg anak

  7. tak semua manusia kejam..**sayang mak saya**

  8. tak semua manusia kejam**sayang mak saya**

  9. x malukah manusia (yg bunuh ank sendiri) bile tgk haiwan nih pun taw sygkan anak???

  10. kadang2.. bila lihat gambar ni.. haiwan lagi faham makna kasih sayang dari manusia yang dianugerahkan akal

  11. Faaein Talip Roy,tercuit rasa melihat gambar2 ini..:)

  12. deqla manjew,memang jenis tak ada malu tu deqla

  13. chiqubie,memang tak semua..:)saya juga sayang ibu saya

  14. MiMiEy🙂,memang jelas ternampak di mata..kadang2 haiwan lebih sayang pada anaknya…

  15. ikatankasihku,dunia akhir zaman mcm tulah..

  16. cikzsmile,sangat sedih membaca komen awak ni.

  17. Ila,tak tahu nak kata apa..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: