Sekolah Shaolin Soccer memang benar wujud di China



Pernah lihat Filem Shaolin Soccer ? Filem yang mengisahkan seorang lelaki yang ingin mengubah nasib dengan cara menerapkan ilmu bela diri shaolin yang dia miliki, dan berusaha mengumpulkan saudara-saudara seperguruannya untuk menjadi pemain sepak bola. Ini adalah nyata dan ada dunia. Filem ini agak lucu.


Pemilik Sekolah Shaolin Soccer ini terinspirasi dari filem Shaolin Soccer yang dibintangi dan diarahkan oleh bintang terkenal Stephen Chow kerana peminat bola sepak di China ketika ini dianggap kurang atau bahkan jarang. Dengan mendirikan sekolah ini Kong Deabo yaitu pemilik dari sekolah shaolin soccer ini mengharapkan agar boleh menggairahkan pemain bola sepak China

p/s: Malaysia pun patut ada..

15 Responses to “Sekolah Shaolin Soccer memang benar wujud di China”

  1. wah.. heee.. ne tau t blh jdi mcm dlm filem tu

  2. wah yeke?? baru tau.. so diorg gunekan kungfu kan main bola. hehe

  3. salam,.:)sy singgah di petang hari,.puiyyo,.hebat diorang ni,.ce cikgu try buat kat sekolah,kot2 ade bebudak nak jadi cam diorang,.hi hi🙂

  4. wah. macam macam.. ingatkan dalam filem je..

  5. wah. really? cm best jerk.

  6. wahh..best tuh…nk join lah…hehehe

  7. Sebab ada la diorang berani wat cte…=)

  8. Nuraini An-Nisa,hehe..betul..:)

  9. ♥Putri ilyanie♥,hebat pasukan malaysia..leh menang world cup.

  10. cik sakdi,sambil2 bola..sambil2 kunfu..hehe hebat..

  11. ::CIKNUURUL,hehe cadangan yg baik tuu.:):

  12. belogkiter,luar filem pun ada..:)

  13. wahhh, mcm bez ja skolah shaolin soccer ngee hehe xsgka wjud pula..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: