[ Kasih Sayang Sejati] Ibu Moneyt Rela Menjaga dan Menyusukan Anak Kucing Yang Dibuang Oleh Manusia


Percayakah anda jika seekor monyet betina mampu menjaga dan menyusui anak kucing yang ditinggal induknya?

Peristiwa unik ini terjadi di Dusun Brungbung, Kelurahan Lawangan Daya, Kecamatan Pademawu Pamekasan. Setiap waktu, Momom, nama monyet disebut selalu siap untuk menyusui anak kucing.

Meskipun tidak terlahir dari rahimnya sendiri, dengan penuh kasih sayang, Momon memeluk anak kucing di halaman rumah milik Pak Sukardi dan Ibu Khusnul Khotimah.

seperti anak sendiri, Momon juga akan marah jika ada yang mengambil anak kucing itu dari pelukannya.

Pertemuan Momon dengan anak kucing bermula ketika seorang warga tempatan membuang kucing ke halaman rumah Khusnul Khotimah. Keesokan harinya Khusnul dikejutkan melihat anak kucing yang dibuang ternyata tengah dijaga dengan baik oleh seekor monyet miliknya. “Sudah dua bulan Momon ini menyusui,” kata Khusnul.

Kini, perilaku aneh seekor monyet dan kucing tersebut, menjadi perhatian penduduk Setiap Momon menyusui kucing, ramai penduduk kampung datang melihat kelakuan aneh itu.

22 Responses to “[ Kasih Sayang Sejati] Ibu Moneyt Rela Menjaga dan Menyusukan Anak Kucing Yang Dibuang Oleh Manusia”

  1. subhanaallah..manusia semakin hilang skp belas kasihan pd makhluk kucing yg terbiar, sdgkan haiwan spt monyet punye skp belas kasihan tu…manusia ptt rasa malu!

  2. binatang datang memberi nasihat kepada manusia…manusia pula kdg2 hilang akal dan hati….

  3. binatang pun pandai dan tahu apa itu erti kasih sayang…inikan pula kita makhluk yang mulia disisiNya….

  4. allah maha kuasa.. mnunjukkn betapa mulia nye binatang dari mnuia akhir zmn nie

  5. A'salam.. mungkin monyet tu tidak mempunyai otak tetapi dia mempunyai hati dan perasaan.. bukan seperti sesetengah manusia yang senang-senang je buang anak!

  6. assalamualaikum sekamar rindu…ya Allah menyentuh hati betul tengok kedua2 haiwan ini…:)p/s mama nak sharekan yer…

  7. bgusnya…pompouan yg buang anak tu patot malu ngan beruk ni

  8. misti kucing tuh rasa gumbira..=)

  9. Mizz ErMa,gembira…dan rasa disayangi..

  10. Edy Fee,sepatutnya mcm tulah..

  11. maszull,terima kasih..mama….boleh apa salahnya…dizinkan.:)

  12. zainab_baniaz,walaikummusalam…wp diciptakan Allah tidak mempunyai akal..namun perasaan kasih sayangnya sungguh menyentuh rasa pada manusia yg mempunyai akal.

  13. cik Kartun,sungguh terharu sekali.

  14. aku budak klang,sungguh menyentuh rasa..

  15. Semanis Rindu,betul..sungguh terharu sekali..

  16. Mohamadazhan.com,Allah SWT jadikan manusia sebagai khalifah di muka bumi dgn akal fikiran..tapi kadang2 binatang yg tidak ada akal tu lebih mempunyai rasa kaish sayang berbanding manusia..

  17. deqla manjew,ada benarnya kata2 deqla…

  18. nina athiramisu,memang terharu sekali..

  19. binatang pun ade rasa kasih sayang

  20. ♥Putri ilyanie♥,betul tu putri..:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: