[ gambar ] Inilah 1 Jam Sebelum Wanita China Ini Dihukum Tembak Di China













Bagaimana kegiatan pada jam-jam terakhir menjelang hukuman mati para wanita China di penjara China? Seorang jurugambar berjaya mengabadikan para wanita itu. Lalu foto-fotonya beredar luas setelah pertama kali disiarkan Phonix TV
.
Gambar-gambar itu menunjukkan sekelompok perempuan muda yang menjelang saat-saat kematian mereka sebelum ajal menjemputnya melalui tangan ajgojo. setelah beberapa saat sesudah foto-foto itu diambil, perempuan- perempuan itu dibawa ke sebuah kawasan penjara sebelum dihukum tembak di China

Kesalahan-kesalahan yang dihukum tembak di China ialah :

1. rasuah
2. egen negara asing
3. pengedaran dadah

26 Responses to “[ gambar ] Inilah 1 Jam Sebelum Wanita China Ini Dihukum Tembak Di China”

  1. Mesti ngeri dan takut sebab tahu sekejap lagi akan mati.

  2. baguskan kalau kt m'sia pon buat hukuman mcm ni utk pesalah2 berikut.kalau tak, bukan tau nak takut.sampai bila pon tak habis la kes2 mcm tu.

  3. depa nmpk blh senyum2 lg

  4. camne dy leh gelak2 cenggitu..pelik lah..

  5. dorang gelak2 cam tu mgkn nk hbskan sisa hdp ngan cara cam tu…lam hati Tuhan je tahu prasaan takut tu camane kan..

  6. Sekurang-kurangnya mereka tahu hari mati mereka…p/s: sedih pula melihat gambar2 ni semua

  7. pernah tgk cerite kat tv al-hijrah..kisah kehidupan wanita di penjara yang bakal menerima hukuman mati..sedih sgt2..walaupun bakal menerima hukuman mati..mereka tetap berusaha untuk menciptakan suasana yang bahagia walaupun tuk seketika..mereka ada kelab koir.. nyanyi ramai2..tp menyedihkanlah..

  8. assalamualaikum sekamar rindu…betapa ngerinya bila dah tahu akan hari kematian itu dan mereka terpaksa juga hadapinya dgn keadaan yg begitu mendebar kan…:)

  9. masih mampu tersenyum di saat akhir nyawanya…

  10. China memg byk bt hukuman mati terus mcm tu

  11. Bulan Syurga Firdaus,betul tu…China tak apa..hehe rakyat dia ramai..

  12. 3no gr33ny,senyuman terakhir..

  13. aku budak klang,memang takut…:)

  14. Kunang-Kunang,betul tu kak..hukuman yg paling ditakuti..tanyalah pada siapa2pun…

  15. SYZAROSLI,kat malaysia kesalahan rasuah belum ada hukuman mati lagi….

  16. KaK LimAh Si SupiR,senyuman di luar saja tu…

  17. CintaZulaikha,gelak terakhir saja tu…:))

  18. deqla manjew,gelakan dan senyuman terakhir…tulah yg mampu..

  19. Nida,memang sedih kak….itulah hukum karma..

  20. LadyBird,moga ada sedikit ikhtibar….

  21. amiey lee,tak terkata..

  22. aku budak klang,takdir pesalah ni di muncung senapang..

  23. gembira dalam kesedihan dan ketakutan…perasaan itu hanya DIA MAHA MENGETAHUI…berat mata memandang berat lagi bahu memikul…walau mereka pesalah, namun naluri kemanusiaan itu tetap menerjah dalam diri…….

  24. dalam hati masing2 Allah saja yg tahu…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: