Archive for the barang dapur…. Category

..nak beli barang apa lagi ni……

Posted in barang dapur.... on June 26, 2010 by sekamarrindu2009

masih banyak barang yg belum masuk ni..

tongkat ali pun ada…..
saat membeli ….
petang ni sempat lah luangkan masa untuk membeli barang-barang dapur sikit…beli pun ala kadar saja…cukup untuk seminggu atau lebih..bila abis nanti boleh beli lagi…jangan lah sampai kering kat dapur tu..ya tak..?..

biskut, maggi dan kopi tongkat ali tu..khas untuk kalau terdesak sewaktu tengok world cup di pagi hari….leh la alas perut…lain-lain barang tu..biasa sajalah..barang keperluan..ikan asrdin tu khusus untuk membuat sandwich, alas perut semasa nak pergi ke sekolah..sebab, bila dah sampai di sekolah, kadang2 tak sempat nak ke kantin..banyak keje manjang..

saya sebenarnya lebih suka masak sendiri menu santapan daripada makan di kedai, ( kadang-kadang tu ada jugak beli bungkus…nasi ayam dan air milo..bila tahap kemalasan memuncak). Memandangkan pelbagai urusan perlu dibereskan, maka banyak masa saya abis kan berada di rumah saja..kecuali Ahad, pergilah meronda ambik angin di sekitar Seremban ni, paling jauh pun di PD, sambail menyiapkan beberapa lukisan saya, yang telah lama tertangguh.

esok, sabtu, di Padang Majlis Daerah Seremban, ada Majlis Sambutan Hari Guru Peringakt Negeri Sembilan yang akan dirasmikan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan. Saya diamanahkan oleh GB untuk mengambil kedatangan semua guru yang hadir, ( guru besar saya tak dapat hadir kerana kurang sihat..), setiap sekolah telah disediakan satu meja khusus dan dijangkakan seramai 14,000 guru di seluruh Negeri Sembilan dijangka hadir malam esok…( tapi rasanya tak sampai ke angka tu….)
p/s:…..mcm skema je entri ni…..ishhh….** Line problem..hujan.