Archive for the kerjaya masa depan.. Category

kerja-kerja yang akan wujud di masa depan…tak percaya tengoklah….:)

Posted in kerjaya masa depan.. on December 2, 2010 by sekamarrindu2009

ekonomi negara kita sekarang belum puih lagi..kalau dah pulih, mesti kerajaan dah bagi bonus pada kakitangan kerajaan, ini tidak..di syarikat2 swasta yang tertentu ada yang diberhentikan kerja..penggangguran berlaku..
akan wujud kerjaya baru di masa depan kerana penggangguran yang semakin meningkat ni akibat kesan ekonomi meleset..:))
  • kerja cabut uban- oleh kerana ubat atau ubat untuk menghitamkan rambut di masa depan sangat mahal, tak mampu nak beli ( ekonomi kan meleset kan), maka kerja mencabut uban akan menjadi pilihan, selain nampak lebih muda semula dengan cabut uban akan melegakan kulit kepala.
  • tukang tolak kereta – minyak mungkin mahal..beberapa hari yang lalu harga minyak kita naik lagi.. wp harga minyak naik, orang akan tetap gunakan kereta..( tak kan nak naik basikal pulak..). Kerja ini wujud bila kereta akan kehabisan minyak akibat tersangkut dalam jemm teruk, minyak je isi ngam-ngam pergi dan balik kerja saja..
  • kerja tukang suap makanan – kerja ini dikhususkan untuk pekerja2 yang sangat sibuk sehingga tak sempat nak keluar lunch, yalah masa rehatpun terhad, tak nak terperangkap dalam jemm, lebih2 lagi di bandar-bandar Kuala Lumpur tu…wanita cun boleh memohon kerja ni….:)))
  • kerja tukang baca surat khabar – kerja ini bukannya bermaksud orang tu tak pandai membaca, tetapi sama mcm kerja suapkan makanan jugalah ..sibuk…
  • kerja tukang gelak – kerja ini bukan sebarang gelak..bunyinya mcm senang, tapi sebenarnya tak.. walaupun tak lawak, kena gelak gak..kerja ini dibayar untuk gelak.
  • kerja tukang kipas – bukan bermaksud bodek. tapi tukang kipas menggunakan kipas tangan. masa akan datang mungkin ada orang tak mampu nak bayar bil elektrik dan terpaksa menggunakan perkhidmatan kipas tangan ini..
  • kerja jadi punch bag- kerja ini sangat bahaya sikit, sapa2 yang tak ada insurans tu sila ambik dulu.. kerja ini diibaratkan dialah tempat tuannya melepas geram dan perasaan.. kena marah kat bos kerana datang lewat, dialah yang kena tanggung.. bahayakan?
kerjalah apapun asalkan halal….

…miss u

Advertisements