Archive for the ragam manusia Category

>Aksi Terlampau Pengantin Yang Macam-Macam Ada

Posted in ragam manusia on December 25, 2010 by sekamarrindu2009

>




Well, sesiapa sahaja yang melangsungkan perkahwinan pastinya mahu hari bersejarah itu dirakamkan supaya ianya dapat dijadikan sebagai satu memori yang boleh dilihat semula pada masa yang akan datang. So, anak-anak, cucu-cucu dan cicit-cicit pun boleh la nengok sama gambar-gambar time kahwin tu. Syok habis.

Tapi kalau gambar-gambar macam kat atas ni, rasanya tak payah rakam pun takpe. Kenapa? Korang nengok la sendiri kalau nak tahu kenapa. Hee..

sumber: zon bebas

Advertisements

>ragam manusia pelik..

Posted in ragam manusia on December 23, 2010 by sekamarrindu2009

>

Hebat orang ini….bawa buaya bersiar-siar bersama alligator..kalau nya buat terlepas..mcm mana??


Ini lagi hebat…… bawa singa bersiar-siar..
seandainya apa yg dilihat ini berlaku di dalam bandar kuala lumpur…huru hara jadinya….harap2 tak berlaku di Malaysia..

>Shahir AF8 Bermasalah Disiplin, Balik Kampung..!

Posted in ragam manusia on December 21, 2010 by sekamarrindu2009

>

Shahir yang dikatakan menghadapi masalah disiplin sejak kebelakangan ini sedang berehat di kampungnya di Kampar, Perak. Kata ibunya melalui mStar, kesihatan Shahir agak terganggu dan dia memerlukan masa untuk menenangkan fikiran/berehat. Ibunya juga minta maaf bagi pihak Shahir dan berharap semua pihak memberikan masa kepadanya dan memberikan kerjasama yang sebaiknya.

Shahir dikatakan mula menimbulkan masalah apabila beberapa sesi fotografi yang telah diatur dibatalkan pada saat-saat akhir (masalah pribadi). Selain itu, dia juga gagal hadir semasa sesi mencabut nombor giliran sempena Anugerah Juara Lagu ke 25 (AJL25) anjuran TV3 baru-baru ini, dan tidak muncul dalam Konsert Ria 2010 pada malam Ahad lalu di I-City, Shah Alam, Selangor (sebab migrain).

..janganlah buat mcm tu….

>kerenah orang kita…hanya di Malaysia saja yang berlaku ni…..

Posted in ragam manusia on December 20, 2010 by sekamarrindu2009

>

macam mana signboard boleh tutup lampu isyarat ni..??

sangat kreatif orang yg buat ni….:)

salah eja tu….sepatutnya..” Kurangkan Laju”

sempat sidai seluar di belakang van…ishh

no plat kereta tu…pelik betul laaa

gaya tunggang motorsikal yang bestt..:)

tak de tampat lain ke nak tidur nih….

tidur sampai kaki terjulur keluar tingkap.

lembu pun stop bila lampau merah….lembu sape la yang terlepas ni.

sah memang tak ada sape yang nak curi topi keledar tu..

apa jenis orang laaa..parking mcm ni….ishh

yang mana satu nak pergi ni…kiri atau kanan….??
kadang-kadang dalam kehidupan seharian kita kita banyak melakukan perkara-perkara yang pelik..tanpa kita sedari boleh menarik minat orang lain untuk bertanya…
semua gambar di atas adalah berlaku di Malaysia saja….tempat lain tak pastilah berlaku ke tak…..?…..so….layanlah gambar2 tu…dan buatlah pernilaian sendiri… yang mana yang baik..yang mana yang tak baik..yang baik..ambik buat tauladan..mana2 yang tak baik buatlah sempadan…

ishhhh…apa yang berlaku ini…..

Posted in ragam manusia on November 26, 2010 by sekamarrindu2009

kucing sedang termenung memikirkan masalah apa agaknya…

Apa saja yang kita buat memberi gambaran apa saja. kalau kita lihat kawan kita yang selalunya periang tiba-tiba dia diam saja, bila jumpa kita, mungkin ada yang tak kena..mungkin kita ada buat salah ke, mungkin dia tersinggung dengan kita..siapa tahu?
sewaktu melawat kawan saya yang masuk wad ari tu, terpandang saya pada seorang pakcik ini, yang kelihatan resah dan mundar-mandir, tak sabar nak masuk wad untuk berjumpa isterinya ( tunggu waktu melawat)
begitu juga kalau kita melihat kawan kita yang meletakkan tangan di atas kepala, sambil termenung sambil-sambil baring, pada yang lelaki tu mungkin masalah dengan teman wanita..bergaduh ke, bertengkar ke, mana tahu kan? atau mungkin pasal pasukan hoki Malaysia kalah dengan Pakisatan petang semalam, mana tahu kan? orang-orang yang fanatik dengan hoki mesti kecewa Malaysia kalah 2-0 semalam.
kadang-kadang tu, kita pernah lihat sesorang itu berdiri, sambil mata memandang-mandang kat luar rumah..mungkin seseorang tu sedang tinjau2 kot-kot orang tarik kereta sampai depan rumah, kerana kereta dah 7 bulan tak bayar…dan lagi kalau yang gemar park kete sesuka hati pula, mungkin mata meliau-lilau kot-kot ada polis ke penguatkuasa yang datang nak saman.. hehehe
kalau time mesyuarat pula kan, kita mesti pernah lihat seseorang tu sambil pen ketuk-ketuk meja, atau pun ketuk2 kepala.. orang yang macm ni selalunya risau apakah yang nak dijawab nanti apabila bos atau majikan tanya pasal prestasi kerja yang merudum, atau kalau suami yang miang tu, masa nilah sedang dok cari-cari alasan, macam mana nak bagi alasan kat isteri untuk keluar date dengan makwe malam nanti..( mungkin lelaki jarang buat mcm ni..kalau ada pun segelintir saja kot..wahhhh,bela kaum sendiri nampak..hehe
Kita juga pernah lihat seseorang yang duduk sambil tangan letak bawah dagu…ini mungkin masalah berat ni…! bagi yang perempuan kalau buat begini, mungkin dalam fikirannya sedang dok fikir, yang mana baik pakwe pilihan sendiri ataupun yang dipilih oleh family, atau mungkin masalah lain yang kita tak tahu….
Itulah pelbagai ragam yang kita boleh lihat, dan tafsirkan sendiri. dan kita hanya mampu memandang saja, mungkin boleh kita bantu setakat yang kita mampu…

– termenung memikirkan nasib diri