Archive for the roti canai Category

pagi-pagi aku dah naik angin…

Posted in roti canai on November 23, 2010 by sekamarrindu2009


pagi ni, hajat nak makan roti canai, pusing punya pusing, jumpalah kedai roti canai kat sekitar sini,

“roti kosong 2 dik ya.. minum… milo kosong kaw..

“kuah tu, bagi lebih ya…” kata aku perlahan..


aku dok di meja yg tak berapa jauh dgn tempat menebar roti canai…

dalam aku dok tunggu roti canai tiba tu…aku terdengarlah kata-kata yg kurang best aaa…

” mana boleh kuah lebih….cukuplah tuuuu..” suara tauke kedai roti canai ni…mungkin pelayan yg ambik pesanan tadi bagi tahu yg aku minta kuah lebih…ishh..

dalam hati aku…..”kedekutnya…, inilah kali pertama dan akhir aku singgah mkn kedai roti canai kat sini…ingat2 lah ooi…takkan kedai kau jadi muflis pun kalau setakat bagi kuah lebih pong….”