Archive for the selsema Category

kena hujan sikit …mesti demam selsema…ishh

Posted in selsema on November 7, 2010 by sekamarrindu2009

sebenarnya ramai yg tau yang aku tidak boleh kena hujan.. kena hujan saja walaupun sekejap mesti demam selsema..lebih-lebih lagi kalau jenis hujan yang “robeeeh” kata orang negeri sembilan, dan dalam bahasa surat pula..renyai-renyai.. tetapi kalau hujan yang lebat pula tak pula nak demam. kenapa ini berlaku? adakah antibodi aku ni tak kuat? kalau tak cukup kuat mcm mana nak bagi kuat??
apa yang tak kena dengan hujan yg renyai-renyai tu ya..? dan kenapa pula aku tak demam kalau aku terkena hujan yang lebat? tulah misteri yg melanda kat aku.. selsema aku ni tak lah melibatkan selsema burung ke apa ke..sekadar selsema yang biasa2 saja..
sehari sebelum demam selesma tiba tu, tanda-tanda spt bersin, hidung berair dan tekak jadi sakit..ishh..waktu ni lah..peritnya..

ingan sokmo pesanan..

Advertisements