Archive for the Tajuk : AKU BENCI ROKOK Category

>Tajuk : AKU BENCI ROKOK

Posted in Tajuk : AKU BENCI ROKOK on March 22, 2011 by sekamarrindu2009

>

1. Sila nyatakan KENAPA ANDA BENCI ROKOK ? Mesti lebih dari 100 patah perkataan ..

Merokok membebaskan asap rokok yang memberi kesan yang sangat buruk bukan saja pada perokok ( yg merokok tu biar laa) yang tak merokok tu turut terkena juga. Kajian juga membuktikan kesan merokok juga boleh menyebabkan mati pucuk…, tak nak jadi mcm tu…kesian kat org umah nanti….hehehe

Kawasan yang dilalui oleh seorang perokok, sungguhpun org yg merokok tu sudah tiada, tapi bau rokok masih ada lagi..ni membuktikan merokok telah mencemarkan udara persekitaran,

2. Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

Kepada yang nak merokok tu hentikanlah..tak ada faedahnya…dalam rokok tu pelbagai bahan yang boleh menyebabkan barah paru-paru, duit pun abis terbakar mcm tu saja..

3. Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

Merokok ini bukan saja lelaki, malah perempuan pun ada juga merokok…kepada lelaki, yang merokok cuba renung2kanlah…bila merokok saja pasti penampilan sudah tak ada lagi…bau busuk rokok yg melekat pada pakaian, memberi kesan yg kurang menyenangkan….

Selalunya, perempuan tak suka lelaki yang hisap rokok ni.. samalah..lelaki juga meluat melihat perempuan yang merokok..tapi mereka tetap hisap juga..kerana pengaruh kawan-kawan.. apa nak buat..

Saya pernah beberapa kali menangkap pelajar2 saya yg hisap rokok..bila dipanggil penjaga agar datang ke skolah, ada penjaga yg terang2 mengaku..yg membenarkan anak dia merokok..

“..cikgu..anak saya memang hisap rokok pun…”

abis kita nak kata apa…??..

abang ben.

Advertisements