[ gambar ] Pasangan Hantu Di Bukit Timah Singapura Dikesan..


Wu Sheng Yao (19 tahun) dan Li Jing Yu (20 tahun), yang terbunuh dalam kemalangan keretapi dua tahun lalu kerana duduk di atas landasan keretapi.

Pasangan hantu yang meninggal dunia di Bukit Timah kerana dilanggar keretapi dua tahun lalu telah dikesan!

Ramai rakyat Singapura tertarik kepada landasan keretapi yang sudah tidak digunakan lagi itu untuk mengambil gambar sebagai tanda kenangan, dan dua orang pada masa yang berbeza telah berjaya melihat hantu tersebut. Kedua-dua kali ketika hantu itu dilihat adalah pada waktu malam dan di tempat yang sama di mana mereka meninggal dunia selepas dilanggar kereta api dua tahun lalu.

Gambar hantu itu telah diserahkan oleh peminat fotografi Liao Ting Yao (umur 27).

Menurut Liao, beliau telah melawat landasan kereta api landasan itu untuk mengambil gambar pada hari terakhir stesen keretapi itu dibuka kepada orang ramai, pada 17 Julai lalu. Beliau bagaimanapun tidak meninggal trmpat itu sehingga awal pagi pada 18 Julai, dan mengambil gambar landasan kereta api tersebut.


Apa yang muncul di dalam gambarnya cukup menghairankan. Ada sepasang kekasih yang duduk di atas landasan itu dan beliau jelas tidak melihat sesiapa pun ketika mengambil gambar itu.

Pada masa yang berasingan, Lianhe Wanbao wartawan Zheng Jia Xin telah melawat ke landasan kereta api pada waktu malam dan melihat ada sepasangan kekasih sedang duduk di atas landasan. Apabila dia mengambil gambar, imej pasangan kekasih itu bagaimanapun tidak kelihatan di dalam gambar.

25 Responses to “[ gambar ] Pasangan Hantu Di Bukit Timah Singapura Dikesan..”

  1. seram. tp pict tu cm edit. kih3. pndpt je tau. huhu

  2. Saya tahu stesen Bukit Timah memang KERAS, saya banyak pengalaman sendiri semasa bertugas di stesen tersebut pada waktu malam,

  3. kalau ye memang agak scary kowt,biasa la mende2 halus ni xley nampak ngan mata kasar~~

  4. gmbr sekarang mcm2 cerita kan..kdg2 edit jer lebih.

  5. eee…. seramnye..boleh lak dating ek..

  6. wwoooooooooo,seram..ade pulak yg pergi ambik gambr keng kengan ye…kuikui

  7. first time dengar kisah ni.. p/s: thank's for ur advise… i'll do it when i have free time to listen it.. hahaha.. belasah je taip..

  8. roh x tenteram gak nyerr. huhu

  9. sedihnya…roh yang tidak redha…

  10. seramlahhh baca benda ni sengsorang

  11. yeke ni, tp mungkin tu lakaran owg yg pnh melihat hantu tu, sbb mcm lukisan pic tukn…mungkin die nk ceritakan semula…

  12. Suri,mungkin juga….

  13. liya alia,heheh..jangan takut..:))

  14. Saiazuan,ini berita yang dikutip dari berita singapura..tak pasti masa ada betul ke tak..

  15. simanis,kalau betul kisah ini betul2 berlaku..memang sedih la..

  16. LaraSuffi,betul..:)

  17. Faaein Talip Roy,hehehhe…..faarihin..sr pun tulis hentam juga..:))

  18. peachippo.hehehe…ada..

  19. ♥ cik_farah ♥,terima kasih..:)

  20. wida,mungkin juga..saya kurang pasti.

  21. ECAH~ memang betul…nama nampak dengan mata kasar benda2 mcm ni..

  22. Tanpa Nama,betul ke..?….

  23. cx's,mungkin juga..:))

  24. weee :)da jd hantu pon bole dating lagihehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: