Archive for the bodoh sombong… Category

>bila berjumpa dengan orang yang Bodoh Sombong..

Posted in bodoh sombong... on February 5, 2011 by sekamarrindu2009

>

kadang-kadang manusia ni mcm-mcm ragam….biasalah tu..aku pun faham itu..tapi janganlah pula bodoh sombong..tu tak baik..

kisahnya pagi ni..saya keluar membeli surat khabar, mahu juga membaca surat khabar, asyik dok membaca secara online saja..tak best juga…

semasa pulang dari kedai menuju ke rumah aku ni terpandanglah aku sebuah kereta, mungkin rosak di agaknya… dengan bonet depan yang terbuka, isteri beliau gelisah sambil mendukung anak kecil…aku ni dengan rasa simpati..cubalah berhenti kereta..ingin menolong mana-mana yang patut…

tapi…oleh kerana pemandu kete yang rosak ni..bodoh sombong..dia boleh marah kat aku…setidak-tidaknya kalau pemandu ni tak sombong, teringin juga aku mempelawa mereka singgah di rumah kerana lokasi kereta abg ni rosak tak jauh pun dengan rumah aku….

” tak de..tak de……tak rosak, tak rosak…!!!.” dengan nada yang agak kasar…

kalau ya pun…cakaplah dengan baik….kita kan orang Melayu..penuh dengan adab serta tata susila…

tulah yang dijawab oleh pemilik kereta ni………

pengajaran pada diri saya…: .lepas ini tak ada lagi nak tolong-tolong orang..pedulikanlah orang apa nak jadi pun….!

Advertisements