Archive for the minah dan siti Category

Minah dan Siti………..

Posted in minah dan siti on November 10, 2010 by sekamarrindu2009

dalam sebuah kampung Minah dan Siti ni berkawan baik…suatu hari Minah ni bagitahu kat Siti..
” Siti…aku memang suka la kat Mamat tu..dah lama aku dok berangan nak kahwin dengan dia..” kata Minah..
” kamu ni tak abis-abis dok ganggu dia..janganlah ganggu dia..biarlah dia dengan jalannya.” Siti ni memulakan bicara..
” Minah…tak kesian ke kamu kat Mamat tu..?” kata Siti lagi..
” ahhhh..aku tak kisah..walau apa pun berlaku..aku nak juga kat Mamat ni..selagi aku hidup..orang lain tak akan dapat dia..” kata Minah dengan suara yg agak tinggi..
“tak dapat cara baik..aku akan guna cara tak baik.., ” kata Minah lagi..
” jangan..! jangan buat mcm tu..! mungkin dia dah ada orang lain..” kata Siti
” tengoklah nanti…..Mamat ni pasti akan melutut di depan aku..nanti…” kata Minah dengan yakin sekali..” Siti tak abis-abis mengeleng2 kan kepalanya..
Apakah yang kita boleh simpulkan wanita seperti Minah ni…?

.…. apa khabar?

**** Nama Minah dan Siti tu adalah rekaan semata-mata tidak ada kaitan dengan sesiapa pun sama ada yang hidup ataupun yg telah meninggal dunia..!
Advertisements