[ gambar] " kita hanya berpuasa sebulan….


gambar ini membawa seribu erti…
di bulan baik ni
apa salahnya kita bersedekah .. terutama
pada yang lebih memerlukan ;
anak yatim, ibu tunggal

Kita hanya berpuasa sebulan

tapi masih ada hamba Allah yang terpaksa bepuasa
setiap hari..
kerana kesempitan hidup


25 Responses to “[ gambar] " kita hanya berpuasa sebulan….”

  1. insaf..bila ikan terubuk sahur td dibuang dengan rasa bersalah!jemput singgah yehttp://azumie.blogspot.com/2011/08/oh-universitijangan-buang-masa.html

  2. betol tu…harta yg kita ada pown bukan milik kekal kita..apa salahnya kita berkongsi

  3. sedihnya..satu gambar boleh menceritakan segalanya…

  4. ya Allah… linda memang tak sanggup tengok mereka2 ni. kadang2 rasa simpati dan nak nangis tengok nasib mereka ni… semoga Allah sentiasa melindungi mereka.

  5. Ya Allah.. tiap kali melihat kehidupan yang sebegini pasti air mata mengalir tanpa kita sedari.. semoga ada la jua kiranya rezeki untuk insan2 seperti ini

  6. Ya ALLAH, sedihnye tgk budak nie…

  7. ya allah ..sedihnya gambar ni…saya nak ambik ye.nak letak kat entry lepas ni..boleh???

  8. nak memberi tapi bkn dr segi material mungkin dr segi sumber tenaga.kira sedekah jugak kan.sedekah makanan yg dimasak kpd x berkemampuan juga boleh kan..ikut kemampuan kita.

  9. tu lakan kita nie bila puasa macam terlebih makan pulak

  10. tersentak lepas baca entry ni😦

  11. menginsafkan gambar ni….

  12. Ya Allah… sedihnya tgk gambar ni.. Marilah kita sama – sama bersyukur dengan setiap apa yang kita ada…

  13. insaf..kesiannya

  14. nasib manusia berbeza….walaupun hdp senang tapi harus beringat…..perkongsian yang menginsafkan..tQ

  15. Ya Allah..bersyukur nya aku di atas setiap limpah kurnia mu..

  16. Mendengar kisah aktivis kita yg di palestine katanya berbuka disana toleh kanan toleh kiri mencari makanan susah sekali berbanding kita di sini berbuka toleh kanan-kiri-depan-belakang penuh juadah dan hidangan….

  17. Aduhai…p/s: jgn lupa bayar zakat

  18. sedih tgok gambr budak laki y merenung ke KFC.kesian tgok muka budak tu

  19. insaf….sesungguhnya ade yg lansung tak makan bkn pose…

  20. betollah cik sr, kekadang sedey bila nengok dak2 kecik minta sedekah. tolong pon mana yg mampo ja..

  21. semoga puasa kita ini memberi seribu erti dan pengajaran…

  22. kesian sgt tgk bdk ni. moga ada yg mampu melihat erti kehidupan sbnr.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: